|
|
|
|---|---|
StarkSenap |
Hejsan, vill veta hur jag släcker servicelampan på min bmw som är en: 525i -91 Sitter ett 21poligt uttag (dock ej stift i alla) som jag har testat att kortsluta pol 19 med 7. Vridit på tändningen..väntat. Detta funkar inte. Har sökt i forumet, dock utan resultat. Sedan undrar jag om det är någon som har bytt strömbrytaren till trippmätaren? Går det att köpa en ny på BMW? Föreläsningar varför man skall serva sin bmw på aukt. verkstad för att släcka sin servicelampa där...svara inte. Servar gör jag själv. Ha det gött.. mvh Senapskungen |
|
På med tändningen och bygla seda rätt antal sekunder. Du kan alltså inte låta sladden sitta i och vänta på att det blir återställt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
StarkSenap |
Alltså, har jag förstått detta rätt: 1) På med tändningen 2) Bygla 7 med 19 3) Vänta.... Ingenting händer.... |
StarkSenap |
Ok, nu funkade det. Är det inte meningen att Inspection skall släckas samt de gröna lysdioderna skall tändas? Är det olika tider för dessa? |
|
Lyser klocksymbolen? Nollställ igen om du gjort årskontroll. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ska man verkligen nollställa igen efter en årskontroll på samma sätt som ovan? Får inte "datorn" för sig då att man bara gjort en insp i förtid så att säga? Om det nu är en årskontroll man gör säg ett par hundra mil efter den senaste nollställning av en oljeservice? *BAWORAK* |
|
StarkSenap |
Tack för hjälpen, nu är allt i sin ordning. mvh Kent |
|
SvanteE: Jag uttryckte mig fel. lyser årskontroll nollställs den före "vanlig" inspection. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.