AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.716

Saab turbo vs BMW 528

Sida 2 av 2
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Skön snubbe :-)
Helga
Som gammal Saab fantast så minns med välbehag annons från Mölle med en svart Saab 900 Turbo El Negro!!
Den var häftig den!!

//Helga
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Vilken härlig film, tack för den Scheckheft!

Saab:en var riktigt snygg. Tråkigt att det har gått så illa för Saab de senaste 10-15 åren, från innovativa, fräna folksportbilar till gammalmodiga halvmesyrer med nöddesign :(

/ElakaKatten

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Min 9-5 2.3t har ju fortfarande mätaren med turbotrycket och den ograderade skalan med grönt gult och rött, tror jag det är. Man kan ju alltid titta på den när man gasar men så mycket nytta har man ju inte av den.
Helga
Körde en hel del på kontinenten med Saab Turbo och dom gick grymt bra i Tyskland. Laddade en bit in på rött. I Spanien däremot så laddade dom knappt in på det gula utan man fick hälla i oktanhöjare så att man i allafall slapp glödtändningen.

//Helga
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Skön film, tänk vad långt det gått med hk-hystering med tanke på dagen M5 och M6. Idag hade i varjefall BMW vunnit ;)

Ro
66
Robert Thorsson
M5 2002 Chiarettoröd
nuförtiden går väl saab så jävla dåligt så dom har nog inte råd med reklamfilm längre
Mycket trevlig film! Lite SAAB-fokuserad, men de måste ju ha/haft sina stunder de med jämfört med BMWs konstanta annonsfläskande. Stående starterna kan det ju diskuteras om eftersom 528:an på pappret borde vara lika snabb eller något snabbare än turbon, men flygande start och konbanan tvivlar jag inte alls på turbon. Bakhjulsdriften på 70-talet var inte av samma kaliber som idag...

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med, den 99:a jag hade kunde knappast beskyllas för att vara snabb ut ur startblocken men väl upp i fart så var den ruggigt (med den tidens mått) snabb.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.