|
|
|
|---|---|
|
Satte på vinterdäcken i helgen nu när det börjat dyka upp lite snö...igår när jag var ute o körde på en snö/is:ig väg så vid 80-90 km/h så börjar bilen kännas orolig och det känns som man ska få sladd....känns som den spårar och bakändan svänger fram och tillbak över vägen! Vad kan detta bero på? köpte bilen i sommras så jag har aldrig kört med vinter däcken tidigare så dom skulle ju kunna vara i obalans eller nått sen är dom nått år gammla. Med sommarn däck har den iofs. spårat lite ibland också men då har man iofs bättre fäste också man upplever det inte på samma sätt. Skulle det kunna ha och göra med bäramrsbussningarna bak? dom är bytta men dåligt gjort kanske...eller är det bara en hjulinställning som skulle behövas. | |
|
Kolla lufttrycket i däcken.. Jag har märkt att min E46 blev betydligt mycket ostabilare när jag hade dåligt lufttryck Samma sak med däckslitage. Har man 2 nya och två gamla däck blir bilen känslig och orolig på vägen. Jag VET inte, jag bara tror.. Men dubbelkolla lufttrycket.. Det gjorde mycket på min bil. //amullo --- |
|
| Kollade luften o fyllde på några dagar innan jag satte dit dom...skulle ju iofs. kunna kolla igen bara för att vara säker | |
yttryck |
Kan vara så att du har lagt bakdäcken på fram o vice versa, däcken slits in olika mellan axlarna och då kan man få en slingrigare gång. bmw ska vara extremt känsliga för det ingreppet.. en annan orsak kan vara att du åker med extremlåg profil på sommardäcken så att dina vinterdäck upplevs som ballongdäck med 60/ 65 profil. |
|
Det kan du ha rätt i kan nog ha skiftat nått däck! de måste jag kolla...dom var inte uppmärkta men man kan väl kanske se det på dubben. Sen kör jag med 16" både på vinter o sommar däck har inte hunnit köpa nå lågprofil till sommarn än blir väl till våren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.