AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
638

köp av en 528

Tja nån som har kollat upp den här kärran, har fått gamla regnr från tyskland varit avställd i sverige sen sep -05 så mycket tid har funnits att "fixa" till den säljes på bilfirma men reggad på privatperson.
Länk
Ringde dessutom till bmw solna men de har slutat göra milkoll eftersom det inte är pålitligt längre att de inte kan garantera miltalen, så det gör ju inte saken lättare för en "lekman" som inte vet hur man ska gå till väga.

Mvh
Scheckheft
Hej
Även detta fordon har gått de magiska "13000 mil". Om du använder sökfunktionen och letar på "montanabil" får du en hel del läsning. Historiken kollar du bäst genom att ta chassinumret och kollar ev garantireparatuioner i Tyskland. Be om det gamla Fahrzeugbriefet från den svenska besiktningen för att komma i kontakt med de tyska ägarna.
Läs genom Importguiden här på Autopower för att få mer tips.

Mvh
Scheckheft
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
97- med 13000 mil import nja du leta på en sådan någonstans med ärliga mil får du se hur lätt det är. Undantag finns självklart men "rätt normalt" är att de rullar det på ca 4 - 5 år i Tyskland minst. 25.000 vore mera normalt idag.

///MVH Hasso
Länk
Tack för svaren, ja skruvad det vet jag att den är, jag hör till dom som "vet" att alla importbilar är skruvade (som man inte tar hem för eget bruk då) jag vill få reda på hur mycket. Jobbade bredvid mätartjänst på kungsholmen där stog dom kövis varje dag med bla tysk-reggade bilar och bara väntade att få dom skruvade innan försäljning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.