|
|
|
|---|---|
|
Tjena har pricis köpt en BMW 320 årsmodell 2002 "e46" Den har rullat 8500, efter 8dagar så började motorlampan lysa Läste bmw boken det stog "Försämrad avgassystem kontakt närmaste bmw verkstad" något i den stilen kommer inte ihåg riktig, Den lös i 2 dagar 3.de dagen slockna motorlampan då trodde ja faran var över för ja tänkte åka till nån bmw versktad men 4.de dagen börja den lysa igen, Ja fattar inte vad felet kan vara för bilen rullar på bra, Motorn pumpar bra känner inget som vibrerar osv.. Innan ja lämnar in i verkstad så kanske ni vet vad felet kan vara? Skulle vara tacksam MVH Kemal Kan du inte överaska mig som en bomb? | |
| Det bästa du kan göra är att åka in till en verkstad med testdator så kan du få felkoderna avlästa. | |
|
OK tack ska göra det. Har du någon anning om hur mycket det skulle kosta mig att bmw verkstaden leker me testdatorn? Kan du inte överaska mig som en bomb? |
|
| Kolla denna tråd, låter som samma fel: Länk | |
|
Okej tackar så mycket crowley men tror inte ja har samma problem för bmw:en eftersom den skakar inte och åker inte ojämn men ja ska lämna in den nu på en gång får se vad felet var tack för hjälpen Kan du inte överaska mig som en bomb? |
|
| Jag har just åtgärdat ett fel som gjorde att min motorlampa lös på min 330 -01. Min lampa kunde ibland släckas för att senare återigen tändas. Felet var att gummi bälgen till insuget var sprucken och tog in tjuv luft vilket enkelt åtgärdades genom ett byte till en kostnad av 1200kr för både material och arbete på Bawaria BMW i göteborg. | |
|
ok har just bokat tid till imorn hos BMW i Solna/sthlm de tar 600kr för att bara stoppa i testdatorn sen får vi se vad felet är Kan du inte överaska mig som en bomb? |
|
|
Så nu vet ja vad felet var. Insprutningen :) bmw fixar det tur att det går på garantin Kan du inte överaska mig som en bomb? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.