|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Kanske ska byta bakre bärarmsbussning på min E30 325, främre då...tänkte passa på när man ändå byter spindelled? Men vart får man tag på något sånt och heter det exakt så? är lite vilsen.. mvh | |
|
Hos BMW t.ex. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| motornord kanske har... | |
| det heter spindelled yttre. kan köpas lösa hos mekonmen, biltema, motornord mm. det är en lös del som ska pressas i bärarmen. kostade 300 på mekonomen, 170 på motornord. inte så drygt att byta, jag gjorde det förra veckan. tar en halvtimme å plocka isär allt. sen fixa nån med hydralpress om du inte har det. har för mig att bmw bara säljer hela bärarmar med lederna redan ipressade. passa på att byt den inre spindelleden när du endå är i farten och har bärarmen lös. | |
| um..spindelleden har jag redan bytt. det är bussningen bak som ska bytas. köpte den idag på bmw. 500 kr för 2 st, fan vilket rån | |
|
Köpte dom bussningarna på meca .. 250:- paret. |
|
|
Pellevin> Adress eller länk? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Köpte mina på Mekonomen och sa speciellt till att få den hårdare varianten för att jag har AC. Bytte bussningarna och bilen var lika slapp i framvagnen som med de trasiga bussningarna. Vet inte vad för skräp de säljer eller om jag fick ett par måndagsex... ///BMW - Was sonst! |
|
| skippa orginal bussningen. Antingen så kör man med e36m3 3,2 ej excentrinsk, helgjuten bussning. Har du sänkt bil då sattsar man på e30m3/e36m3 3,0 excentriska, helgjutna bussning. Dom flexar betydligt mindre än dom bussningarna som sitter std på e30 | |
|
Länk Varsågoda..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.