|
|
|
|---|---|
|
Tja Tänkte höra om någon har koll på hur mycket orginalpumpen i en 87:as 325 pumpar? bygger turbo och funderar på om man kan paralellkoppla yttligare en pump med orginalpumpen som sitter untanför tanken? Har lite dårlig koll på hur pumparna funkar men om man gör som jag tänkt tror ni att pumpen som sitter i tanken tar skada eller av det extra suget som bildas? eller är dom konstruerade så att den släpper igenom överflöd? Hoppas ni förstår mitt kryptiska inlägg (: Tack på förhand | |
|
Funkar utmärkt. Är provat. Men ännu bättre är att sätta en catchtank mellan in-tank pumpen och matarpumparna. --- Going sideways. |
|
|
Okay fasen va fint (: tack för svaret. ja catchtank kan det nog bli, har nog en del tid över till vintern. tror inte att det är så svårt att bygga en egen. Du har inte koll på vad orginalsystemet pumpar? skulle vara kul att veta. har letat på lite forum efter den informationen men inte hittat. Mvh Fredrik |
|
|
Om du menar hur mycket original bränsleledning räcker till i hk så över 500 i alla fall med riktig(a) pump(ar). Vad original pumpar klarar vet jag inte, men inte speciellt mycket. Ca: 230hk är min gissning. Mer med K-Jetronic pump som är betydligt piggare. --- Going sideways. |
|
|
Originalpumpen räcker i varje fall till för minst 264hk (okattad Alpina B6 3.5). /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Spiidfriik, låter ju lovande. tänkte sikta på ca 300hk i bilen, men alltid bra att ha lite marginal om man skulle vilje fortsätta trimma. antar att jag har motronic-pump eftersom jag har den motorstyrningen. men med en extra bör det räcka. Tryggve, är det samma pumpar i B6:an som i vanliga 325:or då? borde inte det vara uppgraderat en aning ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.