|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kollat igenom lite inlägg, här på forumet, om hardtop till Z3:an. Tänke ev köpa en hardtop, om jag kan få tag på en? Borde ju gå att köpa någon i Sverige och sedan lackera om i rätt färg. Är dock i valet och kvalet. Jag förstår att en fördel är bankörning samt lägre brus vid långkörning. Brukar ju dock alltid köra cab. Fördel också att det blir längre säsong, kanske? Sen är det ju även snygghetsfaktorn, jämfört med att ha en coupé. Vad tycker ni? Är det värt att köpa en för hur bilen skall se ut eller är det pengar i sjön? Har ni bilder på Z3:or med hardtop på hade det varit kul, för jag har ej hittat så många. Kul att höra era åsikter nu är bilen är avställd och man redan tittar framåt till våren. , FMZ3 | |
|
Personligen tycker jag det är grymt snyggt med hardtop, hade gärna kört omkring så hela sommaren. Men så tillhör jag den lilla skara som tycker en Z3 är snyggare med sufletten uppe. Om det är värt att köpa en hardtop bara för att det är snyggt, beror väl mycket på hur ekonomin är, för mig är det alldeles för mycket pengar, men visst hade jag slantarna och min bil hade varit hardtop förberedd skulle det förmodligen sitta en HT på. Säkert många som tycker jag skulle köpa en Coupe istället, och visst jag hade gärna haft en Coupe, men när jag köpte min bil var de fortfarande väl dyra för mig och nu har jag ingen som helst vilja att byta. Sen har man ju alltid möjligheten att cabba ned om man vill, det går ju inte med en Coupe. =) /Fredrik |
|
| bilen blir oerhört snyggm ed hartop och som du säger kan säsongen bli längre... kan ju vara trevligt med hartop om du ska åka långt och precis som du säger så minskar ju vindbruset | |
|
jag tycker helt klart det är värt det. blir en helt annan bil grymt snyggt både utvändigt samt invändigt. blir grymmt mycket tystare o känns mer ombonad. tänk på att hardtopmonterinskit kostar ca 4500:- . så det får du ha med i beräkningen om du hittar en hardtop. kolla också så det är en originalhardtop så du inte köper fästen som inte passar och som man sen inte får returnera. gissa hur jag vet jag har en veissman hardtop |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.