|
|
|
|---|---|
| Var och kikade på en 525 '03:a idag och undrar över hur många högtalare som sitter i som standard? Kunde se 4 i dörrarna fram och 2 i hatthyllan, men sen blev jag osäker på ev. diskanter i bakdörrarna. Det verkade nämligen inte komma nåt ljud ur dessa? Kanske är det bara ventilation men det ser som sagt ut som högtalare. | |
|
Det beror på vilket ljudpaket kunden beställer. Alla öppningar/galler finns där men det är bara de undre i famdörrarna tillsammans med diskanterna i A-stolparna samt de två i hyllan bak som är standard. FP |
|
| Ok, då måste det vara standardpaketet som sitter i. Kan man enkelt sätta i/koppla in fler högtalare? | |
|
Allt går med mer eller mindre jobb, men byt även de befintliga om du vill få märkbart bättre ljud. Endast mellanreg och diskanter räcker inte. Det finns inga fördragna kablar till bakre dörrarna. Normalt kopplas de enskilda elementen i "stora ljudpaketet" dessutom till flerkanalig förstärkare med aktiva filter och DSP osv. FP |
|
| Är det "stora ljudpaketet" som kallas Business? Är det något man kan uppgradera till i efterhand? Eller bör man kanske hellter välja 3:e-partsgrejer? | |
|
Business är ett av de enklare paketen, sen finns det ett par steg upp till toppmodellerna. FP |
|
|
Tack för infon Folke! Jag är nu stolt BMW-ägare! Får väl "lyssna in mig" först på nuvaranade stereo innan jag beslutar om ev. uppgradering. Förmodar att det blir billigare att gå till en 3:e partare än BMW själva om man vill byta upp sig... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.