AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
559

Fram bromsar E-46

An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Jag har ett som jag tror inte helt ovanligt problem med att framskivorna slår sig. Det ska oxå sägas att jag inte har kört särskillt hårt, ingen bankörning eller liknande.problemet visar sig som vibrationer/skakningar i ratten när jag bromsar. Har fått skivorna bytade 2 gånger och svarvade 1 gång på 1400 mil, så jag börjar tröttna nu.. Nu sitter brembos skivor och orginal ok på. År det nån som har förslag på vilka skivor som håller måttet? För inte ska det väl vara omöjligt att få rätt på detta?
M.v.h Anders
Om det är en tidig E46:a så ligger inte felet i bromskivorna utan oftast i undrebärarmarna.
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Är det verkligen ingen mer än jag som har detta problemet???

Anders
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Om felet är i bärarmarna, vad göra? Byta, eller reparera?

Anders
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag har haft problem med detta på min 320i. De bytte skivor tre gånger. Sista gången skulle de byta något mer (kommer inte ihåg vad). Men riktigt hundraprocentigt tycker jag inte att det har blivit. Dock betydligt mindre vibrationer än innan ombyggnaden.
Jag är också nyfiken på om det finns bättre skivor att byta till.

Mvh
Det finns olika "fix" för det här problemet.
Det ena är bärarmarna, men det förekommer att gummiskivan mellan styrväxeln och rattaxeln måste bytas och ett stryprör får monteras till servot

Kolla din mail..
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Tacksam för tipsen. Är det nån som vet mer så skriv gärna.
Anders
BmwE46_320
Har haft en sne skiva. Enl BMW hade jag bromsat för dåligt?!?! De hävdar att jag skullle bromas på ordenkligt ett tag. Man kunde se att klossen inte hade tagit över hela skivan. Nu efter ett par hundra mil är skaket borta (som var ganska mycket), och skivan är "helblank". Bromsarna är tydligen "för stora för den lilla bilen" enl BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.