|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det ett vettigt köp? Verkar vara billigt eller har de sjunkit så här lågt i pris? Vad ska man tänka på vid ett ev köp? Länk på blocket: Länk | |
Scheckheft |
Hej "Är det ett vettigt köp?" Omöjligt att säga utifrån en interiörbild och ganska torftig annonsinformation. Som alltid: kolla bilnes historik! Börja med att läsa begagnatguiden: Länk Välkommen till AP förresten! Mvh Scheckheft |
|
Bilen diskuteras här: Länk Bilen var till salu i augusti för 49 tkr, köptes upp och kom ut på annons igen för 69 tkr, sedan har priset gått ner mer och mer, den verkar inte bli såld. Har själv under de senaste året kikat på lite E38 varav 2 st 750i i 50 tkr klassen, de har varit rena sopor, rostiga dörrar, luckor mm, bristfällig service/historik, elfel, slitna inredningar, defekta naviskärmar mm. samt allmänt mkt vanskött intryck, hade ju varit roligt om detta exemplar kunde vara undantaget som bekräftar regeln, men de skulle förvåna mig om de va så BMW CS #5139 |
|
|
OK men är det ingen runt eller i Umeå som varit och kollat på bilen? JAG tycker det verkar billigt även om den saknar tv och nav? |
|
| Länk | |
| Jo jag såg att annonsen finns både här och på blocket men någon måste ju sett den live? | |
Scheckheft |
Hej Jag skulle avråda från köp av denna 750. Detta av flera anledningar: Rost och skador vid tröskel. Och detta vid påstådda 13 000 mil. Detta säger mig att bilen inte har fått den skötsel och omvårdnad som den ska ha. Dörrarnas nedre gummilister hänger ner. Även detta får mig att tro att bilen gått längre än det uppgivna milantalet. Och där listorna inte sitter tätt mot dörren finns det mer rost. Ratt och handtag ser blankslitna ut. Så ska det naturligtvis inte se ut. Men som jag redan skrev borde du ta reda på mer om bilens historik. Inköpspriset är visserligen lågt men en misskött 750 kostar en hel del att återställa i ett fint skick. Mvh Scheckheft |
|
Regnummer är BUW827 någon som kan borra fram mer än det lilla man får via vv.se? Många ägare men så brukar det kunna vara med gamla lyxbilar. Är det ngn här på forumet som kan hjälpa mig med att ta reda på mer om bilen? T.ex om milen stämmer osv? |
|
Scheckheft |
Hej Bilen är producerad 5/95. Första registrering 96-12-09. 14 ägare på 10 år? Slutsiffra 7 - bilen ska besiktas senast i november, skatten ska betalas i december. Inga som helst varningsklockor som ringer hos dig? Om bilen är svensksåld kan du väl kontakta bilprovningen för kopior av tidigare besiktningsprotokoll. I all välmening: du har frågat om bilen och alla är tveksamma till den. Varför det fortsatta intresse från din sida? Vill du bli lurad? Mvh Scheckheft |
|
13000mil låter verkligen lite för en 750 -95. Det är ju inte mer än ca 1000mil/år. Vem köper en 750 för att glida ned till kiosken runt hörnet? Fördelen är att den är svensksåld så historiken borde inte vara särskilt svår att reda ut via besiktningshistoriken. Att en svensksåld 750 från 1994/95 saknar Navi är INTE konstigt, eftersom GPS systemet inte fungerade i Sverige förrän många år senare. |
|
| Nej jag vill INTE bli lurad. Ska kolla med bilprovningen vad det får fram. Har precis mejlat till kundtjanst@bikprovningen.se | |
|
Jag tycker de låter väldigt konstigt att en 750i 5/95 skulle reggas första gång 12/96 om den var sv-såld, har för mig att vissa importbilar kan anges som sv-sålda om dom importerats av auktoriserad bilimportör (eller nått liknande) skulle tro att så kan vara fallet med detta exemplar. Jag tycker inte heller att denna bilen verkar vara så vettig att satsa på, för ca 70 tkr kan du hitta ett rikigt bra exemplar med lite tålamod, dom 20 tkr extra äts upp väldigt fort om man köper ett exemplar med "småfix" som de brukar heta i annonser, E38 är inte billiga att laga BMW CS #5139 |
|
| Ja, jag hade då inte ens kikat på detta exemplar! Mina varningsklockor ringer. Bara det här med 13000 mil verkar näst intill osannolikt. | |
|
Galle: om du fortfarande är intresserad av bilen så kan jag åka och titta på den åt dig. // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
| ingen aning om hur denna bilen är men var spekulant på en e39 denna mannen hade till salu... både ägarn själv och bilen verkade väldigt suspekta...efter lite efterforskning så visade det sig att den bilen inte var mycket att hänga i julgran... | |
| Fick papperen från bilprovningen och så lång så stämmer det. Men frågan är hur det ser ut från 1996-2001. Känner oxå att de känns lite skumt ingen s.bok och "lite småfix". Killen verkar handla med bilar | |
|
Bilen är tydligen en import- det vet Du va?? En bekant kollade bilen mot CBR och "import" står inte, men bilen är reg. besiktigad dec 1996 och det står tydligt att bilen inte omfattas av biltillverkarens avgasgaranti- precis som alla privatimporter från mitten på 90-talet. Verför man inte skriver ut import är svårt att förstå- många kan bli lurade av det.. Bilprovningen måste kunna spåra vilken station som utfört reg.besiktningen. Be att få en kopia på handlingen.. |
|
|
Men varför släpper du inte detta exemplar? I princip varenda detalj tyder ju på en stor bluff! Bifogar istället en länk till ett väsentligt bättre exemplar. Denna sneglade jag på tidigare (har varit i kontakt med ägaren, klart seriös) och nu har han dessutom sänkt priset. Mycket talar för att detta är ett bra köp. Länk |
|
|
Vilken underbar färgkombination bilen har du länkar till Mixtus, man blir ju sugen att byta ut min V70 03:a...:) Utmärkt kortpendlarbil!!! |
|
| simon_en: ironi eller allvar? | |
| Säker allvar, är själv sugen på bilen, men har nog inte råd med en 750 förrän till sommarn :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.