|
|
|
|---|---|
|
Hej Som rubriken lyder. Vet någon vart man kan köpa en datakabel så att man kan koppla upp bilen mot en laptop och vad den kostar. Mvh Jonas | |
|
Kjell&co? Svårt att säga vad den kostar när man inte vet vilken kabel du söker... Är det med OBD-kontakt (eller vad uttaget nu heter) finns det skumma typer på blocket som säljer konstiga mjukvaror som kan hjälpa dig. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Du måste ha ett speciellt interface för att kommunicera med OBDII. Det kan du köpa här: Länk Du har även massor av läsning här: Länk Freude am fahren |
|
|
heltsonika: Jag har redan programmet så jag behöver bara OBD kontakten. commander_krill: Tack för länken, hade hoppats att det fanns nån i Sverige men USA funkar med. |
|
|
Du bör vara medveten om att bara kontakten till OBD-uttaget inte räcker, även om det bara ser ut som en kontakt på bilder osv. Det inkluderar alltid elektronik i form av ett interface, som iofs mycket väl kan sitta ingjutet i en av kontakterna på kablaget. Men oftast är det i form av en liten dosa på kabeln. Googla på OBD-II eller OBD2 så får du några timmars läsning, och visst finns det grejor att köpa i Sverige, förutom på Blocket osv. FP |
|
|
Folke: jag är medveten om interface behovet, länken som "commander_krill" länkar till innehåller både kontakt och interface. Men tack ändå. |
|
|
Köpte själv ett "kines-interface", hade snabbare leverans än om jag köpt det i Sverige och Posten skulle skött frakten... Freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.