AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.249

Behöver datakabel för att koppa upp bilen mot laptop

Hej

Som rubriken lyder. Vet någon vart man kan köpa en datakabel så att man kan koppla upp bilen mot en laptop och vad den kostar.

Mvh
Jonas
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Kjell&co?

Svårt att säga vad den kostar när man inte vet vilken kabel du söker...

Är det med OBD-kontakt (eller vad uttaget nu heter) finns det skumma typer på blocket som säljer konstiga mjukvaror som kan hjälpa dig.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Du måste ha ett speciellt interface för att kommunicera med OBDII.
Det kan du köpa här: Länk

Du har även massor av läsning här: Länk

Freude am fahren
heltsonika: Jag har redan programmet så jag behöver bara OBD kontakten.

commander_krill: Tack för länken, hade hoppats att det fanns nån i Sverige men USA funkar med.
Du bör vara medveten om att bara kontakten till OBD-uttaget inte räcker, även om det bara ser ut som en kontakt på bilder osv. Det inkluderar alltid elektronik i form av ett interface, som iofs mycket väl kan sitta ingjutet i en av kontakterna på kablaget. Men oftast är det i form av en liten dosa på kabeln.
Googla på OBD-II eller OBD2 så får du några timmars läsning, och visst finns det grejor att köpa i Sverige, förutom på Blocket osv.

FP
Folke: jag är medveten om interface behovet, länken som "commander_krill" länkar till innehåller både kontakt och interface.
Men tack ändå.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Köpte själv ett "kines-interface", hade snabbare leverans än om jag köpt det i Sverige och Posten skulle skött frakten...

Freude am fahren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.