AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.754

Varför lyser mina P-ljus (Angel Eyes) bara på ena sidan? (E39)

st
14
styrmax
520i Touring -01
Ok. Ett enkelt svar på den frågan är ju att de gått sönder på andra sidan, men jag undrar ändå.

Har inte haft problem med de tidigare, så häromdagen plingade det till när jag slog av tändningen. "Standlicht prüfen" blev jag vänligt men bestämt upplyst om att göra.

Sagt och gjort, så "prüfar" jag mina "standlichts" och upptäcker då att mina änglar lyser på vänstersidan, men inte på högersidan. Däremot lyser höger blinkers med ett fast orange sken.

Någon som har en idé? Jag är oerhört tacksam för alla förslag!

MVH
Anders
Växjö
Mi
97
Michael530
530iT -07
Glödlampan är trasig. Elektroniken kompenserar belysningsbortfallet med att tända blinkerslampan.
Den är lätt att byta (plasthållare med bajonettfäste) men kan bara inhandlas komplett med reflektor, hos BMW.
Det finns ett alternativ beskrivet i en länk på Autopower om man bara vill byta själva glödlampan. Då måste man fila lite på plasthållaren för att dela den, sedan skall den limmas ihop igen.

mvh Michael
st
14
styrmax
520i Touring -01
Ok. Det låter ju rimligt.

Jag har ju 2 änglar per sida /runt hel- och halvljus (det kanske alltid ser ut så, vet inte så mycket om det här...) och ingen av dem lyser på höger sida. Hur funkar det? Är båda trasiga (samtidigt!) eller är det bara en lampa per sida???

Vad kostar ett sådant komplett kit hos BMW?

/Anders
Växjö
st
14
styrmax
520i Touring -01
Jag läste mektipset om byte av P-ljus och fick därmed mina frågor besvarade.

Det blir nog till att fylla plånboken med 188 riksdaler och genom min blotta närvaro förgylla den lokala BMW-handlarens dag.

Tack för hjälpen!

/Anders
Mi
97
Michael530
530iT -07
Ja det är hutlöst, men vi har iallafall markndens snyggaste p-ljus!

OO OO
Mvh Michael
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
finns att köpa bara glödlampan man behöver inte byta hela
halogen 10watt.

schnellfahrer baumvelt
the force is with mee
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.