|
|
|
|---|---|
|
hittade inte detta i nån annan tråd tittade på mina eftersom motorn gick lite ojämt och konstaterade att dom var ganska igensotade och märkte också att avståndet var ganska stort. Dom två sakerna hänger antagligen inte ihop men jag skulle gärna vilja veta vad det skall vara så jag kan ställa in dom rätt. /Johan | |
|
hmm, kom just på att detta nog är en dum fråga eftersom det kan bero på stiften? Skall kolla vilka jag har. Men hur mycket påverkar felaktigt avstånd egentligen? |
|
|
Tja,det blir ju lite "jobbigare"(kräver mer av elsystemet s.a.s.) för gnistan att hoppa mellan elektroderna med för stort gap,vilket i förlängningen ger misständningar och det är ju aldrig bra.. På BMW's M30 är det viktigt att ha rätt avstånd o rätta/fräscha stift(gäller väl egentligen alla bilar ;)) 0,7 har jag som tändstiftsgap på mina M30 om jag inte missminner mig..står väl annars i instruktionsboken. Mvh Janne. |
|
| 0,7 mm med tolerans på plus max en tiondel. | |
|
tackar, har ingen instruktionsbok då motorn sitter i en 3.0 Csi. Skall köpa ett nytt bladmått i morgon (varför hittar man aldrig saker man behöver) så jag kan kolla men det såg klart ut som mer än 1 mm. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.