|
|
|
|---|---|
|
Får man ur all olja från tråget genom att bara lyfta bilen fram.? Det jag egentligen undrar är om pluggen sitter i bakkant på tråget.? | |
| Oljan är bytt. Vad jag kunde se så satt pluggen i bakkant, så jag tror jag fick ur det mesta. Prick 6 liter gick i alla fall i. | |
|
6 liter hmm, tror det va 5,5l på m3an och 6l på vanliga 3 serien ? Någon annan som kan bekräfta dt? |
|
|
s50b32 & s54 har som sagt 5,5liter! =) Z MMM Coupe |
|
| 5.5 liter är volymen för S54. | |
|
Det verkar som ni är säkra på er sak. Jag hitta en länk tidigare här på forumet, där hänvisa dom till 6l Länk Frågade även på BMW när jag köpte filter & olja. Snubben där hävda att det gick i minst 6l... Sen kan jag förstås inte svära på den exakta mängden jag la i då jag utgick från 2l-sträcket på en 4:a-litersflaska. I vilket fall så varmkörde jag motorn samt lät det gå några min innan jag kolla nivån. Nu sitter ju filter i överkant på motorn, annars brukar dom ange mängden med eller utan filterbyte. |
|
| Får man fråga vilken olja du hällde i?? Så vitt jag vet så säljs TWS endast i 1liters flaskor | |
|
Harris_85 TWS finns i fyralitersdunkar. |
|
|
Kolla just i instruktionsboken. 5,5l ska det vara Nu har jag ändå haft tur och kanske bara fått i nån dl mer eftersom det inte låg över maxnivån på stickan. Ska dra iväg ett mejl till den där galnaryss-sidan Länk och påpeka felet på deras sida. Ännu värre är förstås att BMW mena på 6l. Som tur är fick jag rätt olja (TWS) men det hade jag själv koll på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.