|
|
|
|---|---|
jannise46 |
hejsan tänkte sätta störe grenrör och racecattar på min z4 3.0 kommer det ge mycket effekt eller de kommer inte göra så mycket skilnad? är det lönt? tänkt lite på kolfiberinsug också. ska vara riktigt bra har jag hört. tack p förhand. |
|
Visst kommer det att ge effekt om du mappar om motorn efter att du bytt grejerna. Hoppas du skaffar lite andra grejer också som t.ex. komplett avgassystem och öppnare luftfilter... _____Vraum!_____ |
|
jannise46 |
hej ja de blir ju hela vägen då! men behöver man verkligen mappa om den då? för jag har precis gjort en slags chipning där ha mappade också. så man inte behöver göra o mdet också. mvh jannis |
| du behöver göra om mappnigen efter du har satt dit dom nya grejjorna | |
jannise46 |
ooo de va snyd blir de inte rätt dyrt o mappa? mvh |
| Kostar från ca 5000 kr. | |
|
inte MÅSTE du mappa om bilen, utan om du vill åt dom där sista hästarna så är det klokt, men det finns flera bromsningar av diverse bilar som visar att org insprutning kompenserar rätt bra för sånt där, och det kommer säkert att ge endel extra effekt även om du inte mappar... bilen kommer då defenitivt inte gå dåligt/sämre, skulle inte mappa om den om jag vad du om du bara ska på med avgas, grenrör och filter.. ska du börja höjja komp, porta, kammar, m.m.. då kan det juh vara klokt, men att öppna upp andningsvägarna lite är juh egentligen bara basic.. /mvh jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.