AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
883

Trasig blockvärmare 325 e36?

Tjena! Köpte igår en e36 325ci -95. Har redan stora problem med den... Nä skojja bara, men blockvärmaren vill inte funka, inte heller cupé värmaren. När jag plugga i sladden hörde jag ett svagt "poff" och sen kom en svag doft av svavel? Provade att dra ur å plugga i sladden några gånger men inget hände... Bytte uttag på väggen, hörde ett nytt litet "poff" och lite svavel lukt men fortfarande död blockvärmare och cupévärmare... Lutar väl lite mot att det är kortis i blockvärmaren men jag tycker ju att cupévärmaren borde funka iallafall... :( Har ju fan minus 6-7 grader ute, bilstackarn fryser ju :) Nån som har nån idé vad som kan vara galet?
ta
13
tailguard
325i -91 e36
Följ kablarna och kolla så alla kontakter sitter i ordentligt,kolla även att jordningen sitter som den ska!!
Jo det ska jag göra... Vart bara lite orolig över dom där "poffarna" och svavel lukten :) Tänkte om nån varit med om samma sak och kanske på en gång visste om blockvärmaren är körd eller inte, måste ju beställa en ny ASAP isåfall...
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Koppla ur blockvärmaren ur grenkontakten och prova pm kupévärmaren går. Du bör också mäta upp resistansen med en multimeter.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.