|
|
|
|---|---|
|
Jag har kommit över en BMW 535i 1990 med två ägare. Den första ägaren hade bilen från 1990-1992 den andra ägaren är en 75-årig gammal man som är läkare som haft bilen 1992-2006 alltså till jag köpte den. Bilen är fullservad med alla oljeservicar, inspektion 1 och 2. Servicarna är uteslutande utförda på Förenade bil i Malmö och Theanders i Lund. Bilen har nu rullat 24000 mil. Bilen är rätt fin på det stora hela rätt fin. Men på tre av dörrarnas nedre kanter har det börjat bubbla lite vid hörnet på plast listen. I övrigt ingen rost. Jag köpte bilen för 12000 kr. Då ingick rätt nya vinter och sommardäck på orginal alufälg. Låter det som ett bra pris??? | |
| Du låter rätt övertygad själv om att det var ett bra pris. Låter som ett trevligt köp! | |
|
Jag är inte hundra på att det var ett bra pris...kan inte BMW alls så därför funderade jag lite kring priset. Han begärde 20000 från början. Det som kändes lite trist eftersom jag är allergisk mot rost är just rosten vid listen på dörrarnas nedrekanta. Vet ej hur jag skall tackla den rosten, om jag ska lämna in till en firma som fixar det och sen lackeringen av hela sidan på bilen, det som är under listen mitt på dörren. Och sen sätta på nya lister. Tips kring rosten emotages mycket tacksamt! Mvh Matte |
|
|
tycker du inte ska klaga så mkt till det priset......hade bilen varit 100% rostfri hade priset varit annat också tror jag...ibland förstår jag mej inte på folk som inte "tål" rost,menar herregud en bmw från 1990...vad begär man??...kör med den som den är OM du inte råkar ha kontakter när det gäller lack...annars har du en dyr bmw snart om du ska börja & lacka om den? mvh |
|
|
Verkar vara ett klipp skulle jag vilja säga..Rätt bil till lågt pris ;) Mvh Janne. |
|
Scheckheft |
Hej Rost nedre delen av dörrarna = "standardutrustning" på E34:an ;) Bara att lacka om för bästa resultat. För 12 000 borde du har råd att kosta på bilen lite :) Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.