|
|
|
|---|---|
|
Problemet började med att ibland passagerar dörren på min 318 e36 touring inte låste eller låste upp med centrallåset, men man kunde då alltid öppna eller låssa med pinne. Har då tagit ut c-lås motor och smörjad och sen fungerade den allt igen i ca 3 månader. Sedan en vecka sen började samma problem igen men igår när dörren inte öppnade med c-lås gick det inte heller att öppna med pinne eller inre handtag. Om man drar upp pinne, så dras den direkt tillbaka igen och jag får inte upp dörren als. Därmed det är jätte krånglig nu att sätta in maxi-cosi (baby stolen), är det någon som vet hur jag får upp dörren? Alla andra dörrar fungerar utan problem med c-lås samt med nyckel eller pinne. | |
| Du sa att pinnen åker ner direkt efter du drar den upp, koppla bort batteri å dra upp, sen kan du kolla upp vart som hände..... | |
|
Det har jag tyvärr inte försökt. Jag lyckades att ta bort klädsel från dörren (jag skadade bara 1 plast fästning) och lyckades at ta bort centrallåsmotor från låset. Sen kunde jag öppna dörren igen. Jag hade ingen tid att köpa en ny centrallåsmotor så jag tog isär den och satt ihop allt igen och lyckades att få den att fungera igen. Tyvärr går det inte att sätta tillbaka centrallåsmotor på låset utan att ta ut hela låset så det blev iaf ett klurigt jobb men till slut fungerade allt igen. Skulle gärna höra av någon om man kan öppna dörren med att koppla bort batteriet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.