AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.584

Tips om gummimattor till E38

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Köpte och lade i BMW:s original gummimattor i min E38 idag (beställde på BMW Solna i förrgår). Prima passform och rejäla kanter, lär nog inte svämma över i första taget. 848 kronor för fyra mattor, inklusive 10% rabatt från BMWCS och 3% för att jag betalade i förskott (totalt 13% eller en dryg 100-lapp i rabatt, alltså). Klart att rekommendera över Biltema-skräp eller motsv, i min mening.

Se även Länk för partnummer. Monteringsdetaljer ingick.

Wilhelm Svenselius
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Jag kör med biltema mattor, bara att byta när dom blir skitiga :-)
Hittade till min stora förtjusning de rejäla gummimattor du talar om liggande under mattan i bagageutrymmet :)

Bytte från de fina textilmattorna i förra veckan, vore fel att utsätta dem för vinterslask.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Gratulerar. :)
Hur tvättar man enklast tygmattorna? När jag köpte bilen hade säljaren lämnat in mattorna på en rekondfirma. Rena och snygga blev de, men jag har en känsla av att det var ruskigt dyrt. Funkar vanliga kemtvätten, eller kan man göra det hemma t o m?

Wilhelm Svenselius
Jag sprayade dem med textilrent för mattor och gnuggade med lite vatten, blev tokfint :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Maskintvättmedel + borste + vatten i mängder blir mycket bra.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Brukar börja med att dammsuga + piska och avsluta med att dammsuga (med vattendamsugare).
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Inga gummimattor i min bil, köpte nya textilmattor i somras så att det torkar ur ordentligt när det blir blött inunder dem.
Jag tvättar mina tygmattor i tvättmaskinen.

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Rikligt med mattvättmedel o en Kärcher, inställd på lagom tryck! Blir som nytt :-)

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Kraftwerk har koll på läget, körde samma metod på mina otroligt äckliga och de blev skitbra. Kan tillägga att man kan gnugga in tvätt medlet rejält och låta de ligga en stund innan man blåser av de med högtrycken.

//Magnus

Det funkar alldeles ypperligt att tvätta dem i tvättmaskinen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.