|
|
|
|---|---|
|
Titta här och del min dröm :) PS. Jeg bor i Danmark.....derfor är det en drömmebil. Kostar rundt en halv mil här :( Länk | |
|
Grattis En mycket fin bil! Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
Cenny |
Jepp, bilar är svindyrt i danmark, min sambo är danska så jag har varit där en del och är där ett par gånger i månaden fortfarande. Vad kostar din 740 i försäkring i danmark? |
|
Det är en 735 Jeg ger rundt 13.000 Dkr året. Med 10.000 i självrisiko. Havde jeg värit 18 år skulle jeg ge 111.000 dkr året. |
|
| Ser riktigt fin ut :) grattis! | |
| Hur kan det vara dyrt i danmark? Köpa i tyskland? Ganska nära dit... Något med importkostnader eller skatt som gör det? | |
|
Danskarna har 180% moms på bilar - därav priserna. De kallar det för "Luxus skat" = Lyxskatt. Grattis till en mycket fin bil :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Grattis :) Danskreggad 7-serie är fräckt. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
Cenny |
>hamannBMW Ok, läste bara V8 och utgick därför att det var en 740. Men det är dyrt. Jag ger ca 6000skr om året för min 750 -96 i sverige, fast å andra sidan är ju bilarna mycket billigare här. Men tillykke med din nye bil. Man ser inte många danskregistrerade e-38er i danmark så jag kan förstå att du känner dig stolt. |
Gemini__ |
Läcker vagn, ser ut att vara i ett mycket gott skick. Mvh: Thomas |
|
Tacker for roserne. :) Jeg har jo boet i Sverige och derfor gör det ondt at betale så mycket pengar for bilarna :( Skulle jo ge 165.000 dkr for at få reggad min gamle 523iaT i DK. Vansinnigt |
|
|
alltså kostar den 735.an halvmiljon i danmark,den som du köpt??? blir bara nyfiken i så fall,hur mkt man tjänar på ett "vanligt" jobb i danmark? mvh |
|
|
Min koster 375.000 dkr....vilket svarar til ca. 450.000 SEK.....men min gamle 523iAT var betald kontant och den fik jeg 220.000 dkr i bytte. Så det var kun en skillnad på 135.000 dkr. Et vanligt job i DK...hehe det är vist relativt. |
|
|
220 000 + 135 000 blir i Sverige bara 355 000. Verkar som att danska bilhandlare räknar på ett bättre sätt för köparen:) Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
joholm.....det är dkr. put ihåg 20% och sen lånomkostningar.....som hamner du på omkring 450.000 sek Bilen jeg köpte ligger här. Räkna belöbet själv i sek. Länk |
|
| Men joholm.....ursackta...fik inte sagt at jeg fik klargjort den själv tex lacka front pga stenskydd osv. fik 15.000 av priset. Men lånomkostningar var 12.000. Lita kringlet regnestykke....men det gik upp ;) | |
|
.kul med bilpriser,- jag är Norsk, köpte min BMW 740i- 97 i Sthlm för 90.000:- Tilsvarande hittade jag i Norska Aftenposten, men en snittpris på 270.000:-!!!! Ngn som fattar hur kul jag har här i Sverige?!!!!!!!!!! |
|
|
Länk Kolla bara på denna, hade legat på runt 45000 här i Sverige. Helt otroligt. - Riktigt Många bilder Länk |
|
|
Mycket välutrustad och individual. Sweet, riktigt snygg också.. Grattis till mycket trevlig bil! ---- Rasen nicht reisen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.