|
|
|
|---|---|
|
tjenare jag har ett problem med ett klonk ljud i dörrana eller b-stolpen vid ojämnt underlag Tacksam för svar så fort som möjligt /hasse | |
|
Välkommen till forumet! På E34 brukar det bli glapp i hakarna för låset, det kanske hjälper att byta dem även på E39? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ett kostnadseffektivt sätt är att linda ett par varv eltejp runt "rullen" som haken låser runt... Sen är problemet löst... MVH Jocke. |
|
|
Välkommen till AP Håller med Jocke, hade det felet på mion 523 och ett par varv svart eltejp tog bort ljudet plus att det inte syns att man gjort en sån enkel lagning.. Ha en fin och GMY |
|
|
Jag minns på min förra 528-99 att säkerhetsbältet hade en bricka som släts och gav ett klonkande ljud från balken,kommer inte ihåg från vilken årgång denna bricka förbättrades,jag tejpade också rullen med eltejp kan dock ej vara dyr att byta. |
|
|
Även jag har lindat "rullarna" på min E34 innan jag köpte "nya" på skroten, men man får var försiktig så att det inte blir för mycket. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.