|
|
|
|---|---|
|
Har en E39 523:a -00 och har startproblem... Bilen kickar igång som vanligt när den är kall och fungerar som den ska, men när den blivit varm så är den svårstartad.... Startmotorn jobbar på, batteriert indikerar grönt.... men bilen startar inte ...men om jag låter soppapumpen pumpa ca 1-2 ggr genom att vrida på tändningen ett par ggr så startar den efter ca 5 sekunder. Ibland behöver jag inte göra detta utan bara gnugga på och eventuellt ge lite gas...men efter detta går bilen slött, har dåligt med kraft och vill som tappa lite i vridet...har läst om vevaxelgivare/kamaxelgivare alt soppafilter eller att man ska ha olja på stiften men funderar fortfarande... Kan det vara bensinpumpen som krånglar? den har ett vinande ljud om man står bredvid bilen?....tacksam för svar. Kokerskan | |
| Mest troligt och vanligast/billigast är väl vevaxelgivare/kamaxelgivare. Kolla via diagnoguttaget. Anagligen ligger felet lagrat där. | |
|
Hade samma symptom med min. Det visade sig vara insugskammaxelgivaren. 1780:- och en halv dag hos BMW Gävle så var felet åtgärdat. |
|
| HAr detta ibland bara | |
| Vi hade samma symptom på vår Audi A4 och då kom verkstaden fram till att det var en tempgivare som var kass, efter bytet har den funkat felfritt. | |
|
Min E39 525 -02 Beter sig liknande. Svårstartad ibland när den är varm, räcker att ge lite gas. Den går då på halv effekt.. det händer alltså inte mycket när man trycker på gasen. Den kan även gå lite ryckigt om jag har riktig otur. Den är oftast helt normal vid första uppstarten på dagen (alltså när motorn är kall) Ni nämner en del olika saker ovan. BMW Kristianstad sa att det inte fanns några fel på bilen. Konstigt?! Ja ska nu lämna in den någon annanstans så fort jag hinner. Tar gärna tips på skickliga mekare nära Hässleholm / Markaryd som klarar att läsa av felkoderna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.