|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis mont en Pioneer AVH-P5700DVD i min e46, det var ingen rolig upplevelse :) Hade väl en 2h kamp jag mot DvD`n innan jag fick undan alla kontakter o kablar bakom så det gick att få in spelaren. Det vart ju från BMW orginal till ISO, sen från ISO till Pioneers system, plus ett ganska stort typ störningsfilter som också skulle få plats där, så trångt är bara förnamnet :) Nåväl nu är allt mont o funkar perfekt, men nu till min fråga, har en massa mpg eller mpeg (vet inte om det är nån skillnad) filmsnuttar o jag provade att bränna ut dem med Nero som datafiler (ISO) rakt av på en DvD men det ville inte spelaren ta, den säger att det är ogiltigt format. Det enda jag fått funka är om jag bränner de som vcd på en cd skiva, fast då får jag knappt plats med nått. Svcd ville den inte heller ta. Finns det nått sätt att kunna bränna filmerna på en dvd skiva så att de funkar i spelaen? | |
| Vill bara förtydliga att det rör sig om filmsnuttar som folk själva lagt ut typ: folk som bänkat sina motorer eller lägger lite gummi o liknande, så det inte blir nått missförstånd :) | |
|
Hej, inte för att jag kan hjälpa dig med problemet, men jag har själv funderat på att montera samma dvd som du har i min e46. Har du bilder du kan visa eller maila på hur det färdiga resultatet blev, gärna med både utfälld och infälld skärm. Är du nöjd med dvd/cd:n? Kan du styra den med multiratten? Mvh Gustav |
|
|
Tjena Gustav. Det löste sig med filmklippen, nu funkar det bra. Ja jag är väldigt nöjd med resultatet, för att inte prata om ljudet. Det är som om jag hade bytt högtalare, ljudet vart mycket renare med mer bas. Jag var först inne på att även byta högtalarna men det vart sån förbättring med stereobytet att det inte längre är aktuellt. Den enda nackdelen är väl att det inte går att styra den med multiratten. Jag frågade på BRL där jag köpte dvd´n men det går inte att lösa med den här modellen tyvärr men jag köpte en lös fjärrkontroll istället. Så kan man leva utan det så kan jag absolut rekomendera spelaren. Jag ska ta lite bilder i helgen och maila dig så får du se hur den ser ut monterad. Mvh Janne |
|
|
hej igen, det vore kanon om du orkar ta lite bilder.. Lutar åt att jag köper en med. |
|
|
min mail: gurrae@stockholm.com |
|
| Du måste konvertera film snuttarna till dvd format , har du nero så är det bara att välja att bränna en dvdfilm och lägga till dina filmsnuttar så kodar nero om dom innan den bränner , det kan dock ta en stund om du inte har en vass dator | |
| I Nero Start Smart heter det : Skapa en DVD-Video | |
| Blev det inga bilder? | |
| Ledsen att det tog lite tid, har laddat upp bilder nu. Gå in på min bil här på power galleriet så har jag bilder ur olika vinklar. | |
|
Tack för hjälpen Hewi! Fungerade klockrent att köra i Nero. |
|
| Tack för bilderna, jag köper en likadan! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.