AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.884

Vad för lim för att limma framruta?

Hej!
Det är så att en granne ska limma fast framrutan på sin E30 325 och undrar vilken sorts lim man ska använda till det... är det någon som har något svar på det?

Tacksam för svar :)

ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Lättast lär ju va o ta en tur till närmsta glasmästare, skulle tippa på att det är lite speciallim det där.
to
7
tommy_l666
320d Touring -01
Hej ni skall använda ett PU lim.
Detta finns som både som en och två component, kan använda båda om man kan stå i rumstemperatur 1-comp är billigare och enklare att jobba med.
Jag vet att man bla kan köpa detta på Wurth finns på Biltema också men jag vet inte om jag skulle rekomendera de.
Glöm inte att köpa PU-grund för glas skall läggas på nåde rutan och bilen.

Lycka till
Tommy

to
7
tommy_l666
320d Touring -01
Förlåt mig jag läste inte riktigt.
En e30 har om jag inte missminner mig en gummilist och inget lim.
Kan minnas fel men tror inte de, men om så ber jag om ursäkt.
Tommy

Visa användare
131
Tekniknissen
320i -90
328Ci -96
Sant tommy, den sitter bara i en "klämlist". Själv kände jag att jag hade för lite vana att byta så glasmästaren fixade rutbytet "på ingen tid alls". Jag fattade det som att man bara drar loss "mittinlägget, en slags stållist eller hårdplast?" ur själva gummilisten som då släpper spännet mot rutan och man trycker helt enkelt ur rutan lätt efter detta. Gör rent i listens spår och in med en ny ruta. Dock så kan det bli nödvändigt att täta efteråt med någon slags butyltätningsmassa om listen är gammal och hård och får svårt att hålla tätt. Tydligen dyrt med en ny list, själv så chansade jag och det blev tätt ändå utan en massa extratätning - tur kanske?
fr
147
frallan82
328i e46 -98
318ik e30 -87
jo sant, den sitter med gummilisten och sedan en klämlist på det. Jag bytte bakruta på min 318 -88.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.