AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.477

Akut problem med centrallås

nxv
Jag har ett litet jätteproblem, mitt centrallås har slutat fungera.
Inget centrallås, =inget tanklock, och lite bensin. (har tyvärr ingen nyckel till trunken)

Jag har letat på forumet och kollat centrallåsrelät, och det fungerar.
När jag sitter inne i bilen så händer det ingen när jag drar i låsknoppen på dörren.

Månne det vara så att det har blivigt glapp mellan dörren och dörrkarmen?
Alla stick och kontakter har jag sprayat.

tacksam för snabbt svar då soppan snabbt rinner iväg..

mvh.
Det var ett tag sedan jag hade bilen och gick igenom bruksanvisningen, men som jag minns det fungerade det på följande sätt: På E46 Touring fanns det en lucka till höger i bagageutrymmet (där fanns även batteriet och baslådan). Öppnades denna lucka gick det att komma åt en grön (tror jag det var) lina som fungerade som nödöppning för tankluckan. Om jag inte minns fel finns samma funktion för den modellens sedan. Hoppas det kan vara till hjälp.

Mvh
Mikael
Visa användare
42
Chrille_h
En Bmw 320i touring -89
(som nu är en 335i touring ac schnitzer)
Fick samma problem på min e30 förra sommarn men då gick det att tvinga in den med en kviv eller skruvmejsel..
Eller om du lossa på inredningen och dra tebax lås mekanismen..
Det gäller bara att va lite "pillrig" :D

Mvh: Chrille
Jag har en E36a, som ibland inte låser vänstra bakdörren... någon som vet??

Mvh.
nxv
Någon som kanske vet vilken av kablarna som är till centrallåset från dörren?
Packningen som är in till dörrkarmen är lite dassig så det borde vara där det är glapp, men alla kablarna ser hela ut.

Och sen kommer jag ju inte in i bagaget tyvärr...

Bilen på G:
Länk
//Ted Andersson
Visa användare
47
M-Tech88
BMW 325 -92
jag hade problem med mitt centrallås. ja fick låsa 2 ggr för att de skulle låsa dörrarna(coupé) hursomhelst, jag öppnade bakluckan och tog bort panelen så jag slapp åt bakluckans låsannordning, där hade det oxiderat och tagit fast, fram med crc sprayade på ordentligt och efter en stund gav det med sig, o nu funkar låsmekanismen felfritt:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.