|
|
|
|---|---|
|
Hur ska jag koppla in remote kabeln till elantennen? På mitt förra slutsteg, Pioneer GM-3400, satt den inkopplad på själva steget, på ACC ingången. Kan jag nu på mitt nya slutsteg koppla in den på den vanliga remote ingången tillsammans med den vanliga remote kabeln? En annan sak, var jordar man slutsteget bäst på en e34 sedan? Slutsteget sitter i bakluckan. mvh/ Markus | |
| För att förtydliga så är det den änden som ska sitta i stereon som jag undrar om jag kan koppla in på slutsteget eftersom min stereon inte har "PWR Antenn" utgång som nyare har. | |
|
Hur startar du steget idag, när inte stereon har remoteutgång? De allra flesta har denna sedan decennier tillbaka, kan heta lite olika som Remote, ANTpower, ACC osv, alla betyder samma sak och ger +12V ut när stereon startas. Om jag tolkar det rätt så vill du ta ut spänning till antennen, och då kan du koppla den till samma punkt på nya steget där du matar in remotespänning osv. FP |
|
|
Kanske skrev otydligt, stereon har vanlig remoteutgång. Men inte remoteutgång där man kan koppla in kabeln som ska gå till antennen, brukar heta "PWR Antenn" eller liknande. Undrade precis som du skriver folke om jag kan koppla in kabeln från antennen, så att antennen får ström när stereon slås igång, till "REM" ingången på nya steget? Mitt gamla steg hade tre ingångar/utgångar? för olika remotekablar, "REM", "ACC" och "Illumination". Antennkabeln satt på "ACC" medan vanliga remoten, som går fram till stereon, satt på "REM". Kan jag nu på nya slutsteget koppla dessa två kablar på remote ingången på slutsteget och få både slutsteget och antennen att gå igång när stereon slås igång? Eller måste jag dra antenn remoten till en annan strömkälla? mvh/ Markus |
|
|
Jepp, det går bra, samma punkt som du matar in startspänning på kopplas även till elantennen (antennförstärkare). Om du menar en motordriven antenn så måste givetvis själva kraftmatningen till motorn ha egen matning osv, ovanstående är bara manöverspänning. FP |
|
| Okej. Tack så mycket folke. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.