|
|
|
|---|---|
|
Ja har en 528 -96 med iris och kassett. Nu har ja hittat en cd och midi display (2 rader) från en import tidig -03:a. -Midin passar ok, men cd passar inte. Kassetten har 3 utgångar, cd har 2. Vad som felar är till amp kontakten. Amp kontakten antar jag är för antenn-förstärkare stämmer detta? Ja behöver en adapter för den stora plast klumpen (kontakten) och en för antenn det vet ja men vad gör ja med amp-kontakten? När ja fråga BMW visste de inget för hur man gör för att uppdatera. Ja har läst att adapter måste kopplas in i säkringsdosan men när jag titta i OEM finns där färdiga plugoplay adapter typ. Tips på vad göra? | |
| Varför inte köpa en av de färdiga plug n play adaptrarna då? Är de dyra? | |
|
Adaptern du nämner som kopplas borta vid skringarna osv är troligen en annan historia, avsedd för MID-panelen osv. Jag lurar på om din gamla kasettstereo hade ett uttag för diversityantenn, en tunn koaxkabel med en vinklad kontakt på? Om inte CD:n har denna så får du lämna denna oansluten, du får mottagning ändå på FM-radion, fast lite sämre. Osäker på vad du menar med amp-kontakt, AMP är tillverkaren av de flesta kontaktdonen i bilen, du kanske läser detta på plasthöljet på kontakten? Eller menar du nåt med amplifier? FP |
|
|
Folke, Ja är ingen expert på el-biten men det stämmer med koaxkabel med vinklad kontakt. Amp läste ja av på vinklingen. Ja mena amplifier. Då kan det stämma med att kabeln är för att förstärka radio signalerna? Tack för era svar, det blir till o köpa adapter från bmw helt enkelt o testa. |
|
|
Då har du en antenn med diversitysystem och tillhörande elektronik osv bak vid rutan. Kabeln kommer från denna, du kan köra utan men jag kan inte svara på hur mycket sämre mottagningen blir, allt är relativt. Lurigt med kontakter från AMP, men du hittar deras logga på de flesta kontaktstycken osv i bilen. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.