|
|
|
|---|---|
|
har ett litet problem me min 740 den missar på 1-2 cyl ibland och drar något för mycke soppa den hade på förra tankningen dragit ca 1.75/mil å det är i mesta laget tycker jag har för mig att jag åkte på ca 1.3 förra sommaren men på bes idag hade jag ett CO på 0.1 CO 2500 på 0.2 HC 030 och lamda låg på 1.00 det är väl ganska normala värden eller?? jag är lite orolig för att jag ska blåsa kattarna om det är någe tändfel!! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! | |
| Något av det klassiska kanske. Dvs. nyligen motortvättat (vatten i tändstiftsgroparna) eller defekt membran på insugningkammaren. Eller är det något som uppstått under "vinterdvalan" ? | |
|
nog för att jag har motortvätat men kan det komma ner vatten innanför locket till stiften/spolarna så lätt?! jo det verkar som det komm under dvalan den mossade utterst lite innan vintern så nått skummt är det ska ta å kolla stift groparna tänker på membranet! borde inte motorn dra lite olja om det är sprucket??? bytte precis olja efter dryga 1000 mil den hade tagit ca2 dl på den tiden å det kan man ju inte kalla att den drar olja ken membranet spricka av att bilen bara står?? H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
| Om bilderna på din sida är fortfarande aktuella, dvs. med täckbrickorna för skruvarna borta på motorakustiken under tvätt. Så har du garanterat vatten i groparna. | |
|
ok den tackar vi för!! då vet jag var jag ska börja i morron!!! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.