|
|
|
|---|---|
| Jag funderar på att köpa en 320 av 88 års modell, jag vet en bilfirma som säljer en sån för 20'000kr. Den har gått 21'000 mil. Jag vet nästan ingenting om BMW så alla tips och råd är välkomna. Är den modellen känd för att ha några fel/problem? Är en 318 ett bättre val i den prisklassen? | |
betriebsanleitung |
silentblock,blårök,kamaxel,bromsrör,rost,skrmkanter bak,nederkant framskrmar,lnkarmsinfästn, |
kamber |
busningar,bakaxel,stötdämpare fram-bak,grenrör /Bujachaka.... B M W 318 -86 E30..... |
betriebsanleitung |
försäljare blir vi inte iallafall |
| Det kanske är bäst att jag behåller min Volvo? | |
Christoffer |
Hej Andreas! Jag hade en 320 -89 fram till i höstas. Under mina två ägarår var den helt problemfri. Den drar mycket bensin, mer än en 325'a. Jag lyckades komma under litern när jag bara hade kört landsvägskörning, annars låg den kring 1.25/milen. Den är också omotiverad dyr i försäkring. Motorn är den mest utskällda i BMW's historia, men den är mycket smidig och skön att köra landsväg med. Har den gått 21.000 mil ska du kolla det som "kamber" och "betriebsanleitung" skriver. Om inte det är schysst köper du en annan bil. |
| Tack för tipset Christoffer. Jag avstår nog från att köpa en BMW, jag har inte råd att göra en dålig affär. | |
kamber |
BMW E DEN HÄRLIGASTE KÖR UPPLEVELSEN DU KAN FÅ =) /Bujachaka.... B M W 318 -86 E30..... |
Bjudko |
Köp en E36... Snart 18... MGB - 67:a |
| Skulle inte vilja se en E36:a för 20 000:-...... | |
j_s |
Christoffer: Du måste ha haft nåt fel på bilen, jag körde min 320 -89 på 0,9 i stan utan problem. Men egentligen finns ingen mening att köpa en 320, valet borde stå mellan 318 o 325. |
Christoffer |
Fel? Jag körde bilen som BMW är avsedda att köras. :-) Till Andreas: Jag vill inte avskräcka dig. Köp en 318, jag tror du kan få en bra sådan för 20.000.- Det finns många fina exemplar. Dom är prisvärda, ganska kul på vintern och det finns mycket billiga delar, speciellt på BMWPower. |
Andreas |
Fördelen med att köpa en 320 framför en 318 är att den har en sexa, jämnare gång och hundra gånger skönare ljud. Jag rekomenderar Andreas H att snarast sälja bort volvon. BMW ROCKS |
| Ett problem på 320/325 av dessa årgångar är att dom kan vara väldigt svårstartade. Detta beror på taskiga spridare som kostar 5-6000 kr att byta. | |
| Tack för era tips men jag väntar med att byta bil, jag kanske köper en lite nyare BMW i framtiden när jag har lite mer pengar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.