AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.060

E90 + Ericsson K800i

ka
67
kalleb
530dTA - 12
Halloj,

jag åker en 330i -06.

Beställde den med BMW professional stereon som har en aux ingång i armstödet i form av en 3,5mm stereoproppshona. (låter rätt kul...)

Har med ljus och lykta sökte efter kablar för att kunna använda mp3 funktionen i telefonen, en k800i - men utan framgång.

Nån som har hittat en kabel för att koppla k800i direkt till stereojacket?

Har hittat en lösning som ger en 3,5mm hona från telefonen - men då måste man ju skarva, och de kablarna är sällan under 1,5m...

/Kalleb

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag vet att det finns ett Ericsson headset med 3.5mm kontakt. Köp dig ett sånt så kan du plocka med dig och spela lite överallt. Annars finns FM-sändare till mobilen också men ljudkvalitén är inte lika bra som med kabel, men helt ok.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Headset kanske är fel ord.. Stereohörlurar eller ja.....

Länk

Var så god!

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Länk

Finns billiga på E-bay US

Passare inte denna: Länk
ka
67
kalleb
530dTA - 12
Musikkabeln MMC-70 passar perfekt!

Lösningen med headset ger en hona i ena änden, samtidigt som man sitter med hörlurar för 400kr som man inte vill ha.

Tack för hjälpen.

/Karl-Oskar

Fi
27
Fixer
325i M-Sport Sedan -02
Hej

Den kabeln funkar väl att lyssna på musiken via bilstereon, men inte laddar den väl mobilen samtidigt?
Annars är det ju lite krångligt att behöva byta till laddaren i bilen då batteriet tryter, vilket det snabbt gör när du lyssnar på musik, med nackdelen att du ej kan lyssna på musik samtidigt...

För...inte laddar den väl telefonen dessutom??

/Fixer
SE säljer en iten trådlös blåtandspuck som löser det hela åt dig smidigt utan en massa kabelhärvor.
MMC-70 går att ha kopplad samtidigt som laddaren.
Fi
27
Fixer
325i M-Sport Sedan -02
Egget:
Hur fungerar det tro, ser ju ut att vara samma kontakt på kabeln (MMC-70) , som på laddaren, går ju ej ha båda inkopplade i telefon samtidigt då? Eller kan man koppla dem i serie??

PowerMac:
En BT puck med (tex) 3,5mm tele till bilstereon menar du? Så att telefon sänder via BT till pucken, och den sen via kabel till stereon?

Jag vet att SE säljer ett handsfree paket, där du kan ha telefon i docka, samtidigt ladda luren, och ha tillgång till mp3 i bilstereon, men det paketet är rätt dyrt...

/Fixer
ka
67
kalleb
530dTA - 12
laddarens plugg har uttag, där du kopplar in handsfreen.

/Kalleb

Fixer: Precis som kallb säger. Man kopplar dem i serie som du själv gissade.
Fi
27
Fixer
325i M-Sport Sedan -02
Ahaa, ok, kopplas dem i serie så hajjar jag.
Men...
Mitt problem från det är nog då att jag (väl?) inte har ngn 3,5mm stereo kontakt på min orginal bmw stereo...finns ju inget uttag i armstödet tyvärr, då jag gissar att detta är ett nytt påfund? Ni åker ju -06'or så...
(325i -02 för egen del)

Ngn som har koll på vilka in/ut gångar som sitter bak i standard business stereon? Och ifall ngn liknande pryl som ovan nämnda MMC-70 finnes till denna? (Om det nu ej finns en 3,5 minitele på stereon, tror jag dock inte)

E oxå ute efter att kunna lyssna på mp3'or ur mobilen (K610i) till bilstereon, och samtidigt såklart ladda mobilen.

/Fixer
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Jag har en omvandlare ifrån RCA till 3,5 teleplugg till min K800i.
Finns att köpa hos ex Elfa , funkar kanon.

"Always a driving machine"
Fi
27
Fixer
325i M-Sport Sedan -02
Ok, så du har ovan nämnda kabel för laddning bla o sen en 3,5mm tele till RCA adapter o det funkar bra? Laddning o musik på samma gång? Ska ta o riva lite i sladdarna o se vad jag har, o kanske fixa en sådan!
Tackar!
/Fixer
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Den laddar icke via adptern.

Fi
27
Fixer
325i M-Sport Sedan -02
Nej, klart, men det går väl o ha 2st kopplade i serie, så du laddar tfn o har en till kabel sen med 3,5mm teleplugg som via adaptern kopplas t stereon? Så att laddn o musik fungerar samtidigt? Om jag fattat rätt. . lr e jag ute o cyklar?

/Fixer
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Fixer det borde fungera, det krävs dock ovan nämnda produkt.

Fi
27
Fixer
325i M-Sport Sedan -02
Hoppas det, isf verkar det ju smidigt! Ska ta o kika in min stereos kontakter, funkar det lär det få bli på detta viset.
/Fixer
PowerMac:
En BT puck med (tex) 3,5mm tele till bilstereon menar du? Så att telefon sänder via BT till pucken, och den sen via kabel till stereon?

Svar ja. Denna bör gå fast den är specad till w850i så det får bli en liten reservation för det hela. Länk
Fi
27
Fixer
325i M-Sport Sedan -02
PowerMac: Länken verkar väl vara till en FM sändare??
Nåja, tror iaf att jag siktar in mig på att ha en kombinerad hållare/laddare/samt en koppling till i serie för koppling till stereon, via RCA/3,5mm teleplugg.
Återkommer om jag misslyckas totalt :)

Skall försöka meka loss stereon först, hur det nu går till, och kolla kopplingar osv..

Tackar för alla svar!!

/Fixer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.