AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.163

är det startspärren eller...

Visa användare
3
jimi zetterdahl
735ia -1983
har en bmw 735ia från 1983 i mkt fint skick nyss inköpt för en struntsumma (2000kr) då den ej startar pga nått elfel den vart nybesk i okt iår men sen avställd pga att nån pillat i elen, grejen är den att vrider på tädningen allt fungerar och motorn går runt ,men den vägrar att tända , efter gogglat runt på div ställen samt vänners funderingar på problemet så har jag fått mängder förslag allt från startspärr till ja ni kan tänka er. har försökt finna nått elschema till bilen, samt mest troligt fel, men förgäves beställt böcker men lev tid 3-5 veckor, nån som har nått tips & trix eller liknande på vad som är fel, elschema och annat gott vore inte fel heller.bilen är iofs gammal men inte en rostfläck och i bra skick.
Visa användare
63
Skitte
735ia-87
Gammaldags felsökning funkar oftast!
Ta av ett stift och kolla om det finns gnista när du kör på starten!
Kolla så det kommer fram soppa!Prova med startgas,vill den tända då så är det soppastrul!

Riktiga män kör turbohoj!!
Ingen hör när du skriker i 300km/h
Har man tryckt in CODE i OBC'n så gör bilen sådär, motorn går runt men inget händer.
Kolla om du verkligen har gnista.
Visa användare
3
jimi zetterdahl
735ia -1983
VAD ÄR DET ?
CODE i OBC'n ?

stop been a count
Bli inte arg.
Min har en funktion som heter "Code" i färddatorn, som gör att om man kappar in en kod där så kan inte bilen startas utan att den knappas in igen.
Är den låst på detta sättet så beter sig bilen ungefär som du beskriver.
Visa användare
3
jimi zetterdahl
735ia -1983
tjenna, förlåt för caps där, ja vart inte minsta arg, hursom sry om du uppfatta det så.
så till min stora förvåning har ju tidigare ägare skruvat i elen x ggr ni vet säkert hur det kan vara så min färdator är ur funktion, den e tot död =(
känns som ja får ha bilen te att kolla på , hmm pojken kan ju få som lesaks bil palla upp den osv, skämt åsido...
Kan den coden knappas in på annat sätt ?
eller kan man kringå alt noll ställa den ändå ?
har lite bilder på min bil nu mer, kan inte rå för det men ja gillar den såpass mkt att i värsta fall får man lägga ut lite kr på å få allt iordning.
tacksam för all hjälp info ^^ ja har beställt el schema nyss.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.