|
|
|
|---|---|
|
I det nya numret (21) är det en begagnatanalys av 120. Bl a citeras Gunnar Elmgren som tycker däcken är kass. Undrar såklart om det är "våran gunnare" på denna siten? :) /Sören ps. jag har tryckt på knappen, min vita 120d byggs v.48. =) | |
BadaBing |
Vi är nog fler som är omskrivna där :) |
| sahlback.. grattis till en inderbar bil med rätt färgkombination :D.... vad står det mer i testet??? någon som kan lägga upp det här eller?? | |
BadaBing |
Det är en artikel om 1-serie ägares erfarenheter av bilen, bra och dåligt.. se senaste numret av AMS |
|
Tack. Jag håller tummarna stenhårt för att få den före jul! Då ska jag slå ett rött snöre runt och lägga den under granen. :) Ägarna gillade bilen men var mest missnöjda med verkstäderna. Nämnde det för min säljare och han trodde det kan vara ett storstadsproblem. Tror inte jag kan bli mer missnöjd än jag har varit på Toveks som säljer Audi! Dom är värdelösa att man inte orkar bli arg. Man bara skrattar och byter ställe. Min Audi A44 STCC edition har dock varit min bästa bil so far. Hoppas min kommande Alpinvita 120d toppar det!!!!!!!!! Ha en skön fortsatt helg gubbar! /Sören |
|
|
Hehe.... jo, jag tycker RFT-däcken som BMW envisas med är kass, det stämmer. Den åsikten har jag luftat i diverse sammanhang. Däremot känner jag inte till att jag uttalat mig för svenska AMS, så det där får jag ta och kolla upp. Återkommer! /// Gunnar E. |
|
|
Jag erkänner... det är jag som uttalat mig i svenska AMS. Jag svarade på en enkätundersökning (det hade jag glömt i hastigheten), och min kommentar om RFT-däcken var tydligen tillräckligt intressant för att ta med i tidningen. Helt OK, jag står för min åsikt, att de 'punkteringsfria' RFT-däcken är långt ifrån färdigutvecklade och i princip bara för med sig nackdelar. /// Gunnar E. |
|
|
Hah.. Då var det som jag misstänkte. Jag menar... hur många Gunnar E som avskyt RFTdäck kan det finnas?? :) Har ingen erfarenhet själv av komforten men kommer att få det nästa år. Men om man får en rejäl punka i hög fart borde inte det då vara en fördel säkerhetsmässigt? Och man kan ju få punka där det passar väldigt illa i tid eller plats? Känns väl bättre att kunna köra hem än att så i vägrenen nån natt i -10°? Antagligen är det både plus och minus som med mycket annat. Mvh Sören |
|
|
Gunnar ville inte kännas vid sitt uttalande när jag hade honom i telefonen idag, men efter ett tag så kröp det fram att han hade svarat på enkäten... ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Sickna kamrater man har.... men OK, det var Sörpan som fick mig att minnas att jag skickat in enkäten. Tur det finns dom som har bättre reda på en än man själv! /// Gunnar E. |
|
|
Automotor och sport testar RFT. Ska läse det nu. Här är länken: Länk |
|
|
Det var ju en sågning efter noter.... bekräftar i princip alla mina invändningar mot RFT-däck. Tack AMS! /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.