AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
877

Vart kopplar jag in subwoofern?

X
58
X man
X5 3,0 -03
Som sagt, vart? Har skaffat en liten Pioneer sub som är aktiv och har både hög/lågnivå ingång. Jag hittar inget orginalslutsteg i bagaget bakom det vänstra facket där cd & navläsaren sitter. Hade tänkt ta signal från bakhögtalarna till subben. Var har jag mitt orginalsteg. (Har nav. & cd men inte DSP.)

Någon som vet?

//Janne
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Det sitter en box lite snett i vänter lucka bak. I den är en stor koppling med massa pinnar. I den så sitter det 4 lågnivå kablar som du kopplar dig in på. Det är bakre kanalen om jag inte kommer ihåg fel.

Om jag nu kommit ihåg färgerna på dom kablarna och så hade detta varit ett bra svar:-)
Den vita är iallafall en startkabel som du kan styra förstärkaren med "ingintion".

Mvh
Hosse
X
58
X man
X5 3,0 -03
Tack för svaret men jag har luskat reda på det hela på egen hand. Jag har det enkla ljudsystemet o då har man inget separat slutsteg utan det är integrerat i radiomodulen som sitter under reservhjulet. Via kopplings-scheman tog jag reda på vilka trådar som gick till resp. högtalare. Eftersom min sub har både hög o lågnivå var det inga problem att just köra den på högnivå ingången (dom bakre högtalarna). Det ända problemet är att suben låter lågt trots full volym på sub reglaget. Får kolla upp det vid tillfälle.

/Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.