|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Tänkte höra om någon har skaffat sig en nyckel av nyare modell till sin e36:a? Då tänkte jag tillexempel på den till E90 som är väldigt snygg och mer praktisk (mindre). Kan det vara möjligt att skaffa sig en nyare nyckel, tillexempel en stillettvariant? | |
|
Har din bil immobilizer är det svårt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Min bil är ju en 95:a, men jag är ändå tveksam till att den har det... Har läst att metallbiten på nyckeln ska ha en gulaktig färg om den har immobilizer, men min har bara en gulaktig färg i "spåret" som går längs med nyckeln i metallen... Sen tror jag att min bil är gjord i slutet på 94, men blev en 95:a ändå. Står bland annat något datum från -94 på papperslappen som fanns under baksätet. | |
| Hänegr på tråden. Tycker att min gamla nyckel till E30in är sliten och ful. Går det att köpa en ny nyckel som ser ut som orginalet? Den som ser tu som E34, E28 osv. och till vilket pris ungefär? | |
| Om det nu går att köpa nyare nycklar så är priset säkerligen 1500 spänn +. Frågan är ju om det är värt det, för en nyckel ? | |
| Klart att det är mycket pengar... Aja får slå en pling till BMW och höra om det överhuvudtaget är möjligt. | |
|
Jorsten, jag antar att du har en vanlig nycket till din E30, som bilden: Länk Dvs inget fjärrstyrt lås? Jag köpte ny till min 730 i somras och den kostade 280 kronor, BMW original. En fjärrnyckel däremot hade kostat runt 1500 kronor. |
|
| Nisse, ja det är just den nyckeln jag har. Men såg i instruktionsboke att det var bild på en anna nuckel, utan fjärrstyrt lås. Ser ut som den som jag har nu ungefär, fast tjockare och med en liten lampa i. jag tror det var i boken jag såg det iaf. Men rätta mig om jag har fel :) | |
| Jorsten, det stämmer det, en sådan nyckel du beskriver hade jag till min gamla 518i E28 och en liknande, fast nyare modell till min 325i E36. Trycker man på bmw-märket på nyckeln så lyser en liten lampa. | |
| Okej, jo det är precis den jag menar. Men frågan är ju om det är orginal i en E30? Så det går att berställa en tnkte jag. är ju mycket finare med en sånän den som jag har du som är sliten å ful. inte ens BMW emblemet syns ju :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.