|
|
|
|---|---|
|
Hallå.. Behöver ett snabbt svar här nu. Min fläkt funkar inte och jag ska felsöka lite nu i kväll. Hittar ingen sprängskiss till detta. Så vet någon vart fläkten sitter?? Har hört allt från att man kommer åt den från motorrummet, under instrumentpanelen och bakom färddatorn!! (Vill inte riva i fel ände) kanske skiljer sig på olika modeller? Jag har i alla fall en E36 Touring 97 utan AC. Snälla,,, nån som VET just denna modell?? Kanske till och med i vilken ordning man ska plocka ner panelerna? Lite jobbigt att köra nu på morgonen utan fläkt :( Tackar på förhand //Micke | |
|
Glömde en sak!! Om nu fläktmotorn funkar på direktström, är det då reglaget som är kass?? Eller finns det något relä eller liknande till fläkten. Har kollat lite på fläktmoståndet men det ser helt ut och verkar inte vara "bränt". (kan kanske vara sönder en då) Någon som vet ohm talet på ett fungerande motstånd?,, så jag kan mäta upp det. Vill ju inte köpa nytt i onödan! Tror inte att det är motståndet för att fläkten funkar inte på något läge alls. Brukar ju funka på "fullt" när det är motståndet, eller?? |
|
|
Fläktmotorn sitter under vindrutan i mitten..kommer lättast åt den från motorrummet. Vilket är rätt bökigt. Du får lossa ventilationsgallret i plast som sitter framför vindrutan, sitter med några plastskruv. Sen får du ta bort metall plåten som den bakre listen på huven sitter på, och då ska du komma åt fläktmotorn. Hur man får ut den har jag ingen aning om. Hoppas det hjälpte lite MVH |
|
|
Kolla Mekartips i Gör-Det-Själv delen här på Autopower <<<<<<<-------------------------------------------------- |
|
| Länk | |
|
Ok tackar för det mixim. Men kommer man åt koplingen därifrån så man kan köra på direktström? |
|
| Den guiden visar bara hur du kommer åt kupefiltret, var väl fläktmotorn som du skulle komma åt? | |
|
Jo visst... Därav jag frågade om man kom åt motorn därifrån. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.