AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.254

Nu har jag provkört en 335, wow vilken bil.

pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELT sjukt va den går!!!

Får ett samtal från polare om att ja ska göra mig klar,eh va tänkte ja :S
Kollar ut genom fönstret och va står där,jo en ny 335a.
Kör sa han!!

Sätter mig på förarplattsen och kör iväg.
Väntar på en stor väg innan ja gasar på.Början på 1an och trycker på, turbon reagerar BLIXSNABBT. Efter 4000 vrålar den och drar på nått utav bara helvete.(endå satt vi 3 i bilen)
Blev helt skakis efteråt,värsta bilen ja någonsin kört.BILEN ÄR PERFEKT.

Allt i bilen är klockrent,styrningen,motorn,ljudet,allt allt ALLT.Sen att den är sjukt snygg gör det hela inte sämre..

JA E SÅLD!!
FINNS INTE NÅGON BIL I SAMMA PRISKLASS EVER SOM KOMMER SLÅ DETTA MONSTER I KOSTYMFÖRPACKNING.

BMW FOR LIFE
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Ta ett lugnande piller.
Visa användare
3
AcS3
728iA -96
HeHe, kan tänka mig att den är bra grym. förstår att du är lite i extas =) ska se till att provköra 335an jag med men risken är ju att man inte vill lämna tillbaka den sen
Visst drar den iväg men så märkvärdigt går den faktiskt inte..
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Går den inte nästintill som en e46m3?

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Äh, går nog inte fortare än min 318is....

*Fortsätter inbilla mig....*
pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
har åkt 540 ,330, 328 530 massor med olika BMWS men 335an va STOR SKILLNAD.

BMW FOR LIFE
mm turbo bilar kan upplevas som "brutalare" just på grund av turbon. Men det råder dock ingen tvivel om att den är suverän!

/// Bimmarkomanen
var ute o åkte bil nyss och stanande till vid m-bilar i eskilstuna.. utaför ståg en silver 325ci... fy fasen vad snygg den var .. visst är nog 335:an ännu råare men den var riktigt läcker.. längtar tills man själv får provköra .. men då blir ju risken att nästan allt annat känns dåligt och slött :(
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
BMW Club Schwedens medlemmar i sektion West var igår inbjudna till BMW Group Göteborg för en provkörningsträff och där fanns bl.a. följande bilar för provkörning:

BMW 335Ci
BMW 325Ci
BMW 530d
BMW Z4 Coupé
BMW 120dM

Själv fick jag nöjet att prova 335 och 120dM. Det var många som var intresserade av att prova nya bensinturbon och det råder väl ingen tvekan om att den går riktigt bra.

Motorn var underbar, 400 Nm vid 1300 rpm och kändes som en sofistikerad sugmotorn. Bilen jag körde var utrustad med en autlåda och det var väl den största begränsningen i den bilen, aut.lådan var allt för långsam för att platsa i i en 335 enligt mitt tycke. Jag hade hellre velat köra en manuell 335 eller en med SMG.

Förövrig så tycker jag att M-paket gör all världens skillnad i en 1 serie. Imponerad över chassit i 120dM. Sen är jag väl ingen diesel-fantast direkt så jag hade kanske valt en annan motor. Men jag var nästan mer imponerad över chassit i 120dM än i 335Ci.

___
Bilbloggen: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Med tanke på att en 335 kostar minst 418 000 kr, så skulle jag vilja säga att det finns många bilar i prisklassen runt 500 000 kr som är riktigt potenta motståndare till den när det gäller prestanda.

___
Bilbloggen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.