|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått problem med min 325 -92 på sista tiden.. Symptomen är ständigt pendlande tongång mellan 500-1100 varv, plus att den drar typ 1,7l/milen... Är det nån som haft liknande problem, eller nån som vet vad det kan vara skulle jag vara tacksam för tips.. Mvh//Buppen | |
| Kass lambdasond? | |
|
JO jag har läst lite om att det skulle kunna vara det.. Men besiktade bilen för en månad sen och då var den bra. själv klart skulle den kunnat gå sönder efter det. har även bytt stift, olje filter, tvättat luft filtret samt ny olja. Mvh//Jimmy |
|
ken1 |
Koppla ur lambdsonden och provkör. Hade samma på min 325:a och den gick kanon efteråt. Men en ska ju dit sen iaf. |
|
okej det kan jag ju testa.. Men det kan inte vara skadligt för motorn då? //Buppen |
|
ken1 |
Njae...tror knappast det...jag menar, är det då inte lika skadligt att köra runt med lambdasonden trasig? Du kommer att märka direkt om det är sonden. Jag körde utan i säkert 2-3 veckor innan jag hade möjlighet att byta. Finns bättre beg. på bildemonteringen. Har svårt att tro att det skulle skada bilen. |
| okej tack för hjälpen ken1!!! mvh//Buppen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.