AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.187

CD-spelaren klarar MP3

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Upptäckte det idag av en ren slump. Står säkert i manualen, men det var i alla fall en nyhet för mig. Väldigt tacksamt när man saknar iPod gränssnitt.

/Lars

Vägen är målet.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Kanske bör upplysa om att jag har Radio Professional. Vet inte om det fungerar med den vanliga radion.

/Lars

Vägen är målet.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Skrämmande vore det annars. Det är ju trots allt snart 2007... =) Dåligt att det kom så sent! "BMW leder utvecklingen" - inte på billjud då...

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Men jag hör till dem som fortfarande köper CD-skivor (och fortfarande har en tvåkanalsförstärkare) och har ganska nyligen konverterat min skivsamling till MP3, så för mig är det fortfarande lite nytt. Men visst, det är säkert ett måste idag.

/Lars

Vägen är målet.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jo, jag köper också CD-skivor men jag föredrar brända skivor i bilen och helst så få som möjligt. Jag kör själv med FM-sändare på mobilen vilket jag tycker funkar helt ok. Men BMW är lite väl sena att införa MP3 i bilstereon. Det ska ju ändå vara ett premiummärke. Men bättre sent än aldrig.

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
heltsonika, hur blir det med volymen när du kör FM-sändare via radion? Den borde väl ligga på samma nivå som radion?

har bara en iPod shuffle än så länge, och det är inget vidare att plugga in den i AUX-in uttaget eftersom utnivån är så låg att man får vrida upp volymen något alldeles förskräckligt.

/Lars

Vägen är målet.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Larsssss: Det problemet du har beror nog på att din mp3 spelare har för låg utnivå skulle jag tro och såvitt jag vet har inte fm-sändarna ngn inbyggd förstärkning av signalen , det kan också bero på aux ingången men den är väl till för att bla koppla in ipod på? Annars finns det sats för eftermont som är för ipod till din bil , se: Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Man ställer bara in 80% av volymen på telefonen. Frekvensen ställer man också in på telefonen vilket man får välja så snart man kopplar in sändaren. Hur högt man vill spela väljer man sedan på ratten/volymkontrollen. Jag brukar köra på 108.0Mhz vilket gör att den inte påverkas av någon radiokanal i Sverige (Vad jag vet).

Jag är riktigt nöjd med min sändare och det är det bästa (nästan) jag har köpt i år. Kostar ju ingenting och du kan använda den till vilken radio som helst...Bilen, båten, festen...u name it.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.