AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.734

Minnet i elstol!

Hejsan! Jag har bara en instrukt ionsbok på tyska till min 540 -96 E39.
Undrar om någon kunde förklara för mig hur jag gör för att ställa in minnet i stolen?
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Ställ in stolen som du vill ha den, håll sedan in knappen som du vill ha som din tex. nr1 några sekunder - Vips din inställning är lagrad.

Mvh
Hmm, är det verkligen så... Är det inte så att du ställer in som du vill ha den och sen trycker du in m-knappen för att sen välja vilket nummer du vill ha den på...
Fast det kanske finns olika versioner på knappsatserna.. Min ser ut som fäljer, från vänster till höger: "M,1,2,3"

Ha en fin och GMY
//
T
Min inställning utförs som T beskriver.

Mvh
Mikael
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Ja, rätt av er jag blandade ihop inställningen med en i min cheva. Sorry
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Dessutom ska väl tändningen stå i läge 1 eller 2 för att det ska fungera? Var ett tag sedan jag ställde in min så helt säker är jag inte.

___
//Ulf
jag ställer in stol ratt osv sen trycker på röda m knappen sedan de nummer jag vill ha. klart

Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Att hämta sparade lägen:
Innan du slår på tändningen kan du trycka KORT på en av siffrorna så hämtas alla sparade lägen. När tändningen är på måste du HÅLLA IN knappen tills lägena ställts in.

//
Länk
Hmm, läge 1 eller 2 är jag inte säker på.. ändrar så sällan. Har för mig att jag sparat i alla möjliga lägen :-)
Svensk instruktionsbok finns att köpa på BMW förövrigt.
ts
107
tsotred
540iA-96
En kul grej.
Om jag trycker på någon av knapparna innan jag stängt dörren och utan tändning, så behöver jag inte hålla inne knappen utan stolen justerar sig hela vägen till det inställda läget. Ser ganska läckert ut.
Har jag däremot stängt dörren så måste jag hålla inne knappen tills stolen har ställt in sig färdigt.
Ja, för att man inte av misstag skall komma åt knapen vid körning och då få inställningen som dvärgen som körde innan hade och bli mosad...
Som sagt en bra grej... min fru har en klart annorlunda inställning än jag så det skulle bli liiite trångt om den gick hela inställningen om man råkar komma åt knappen under färd...
Tck så mycket för hjälpen!
Funkar nu!!!
niklas83: det känns varmt om hjärtat att ditt problem fickenlyckliglösning.
för övrigtsåärdetbramedmigochjaghoppasdumårbra!
henke lexus: Härligt o höra! Du var till stor hjälp. Tack igen!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.