|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag vill veta om priset är ok, ska byta en länkarm med spindelled på förarsidan, bilen är 528 sedan 97. Länkarm= 1250kr och arbete av verkstad 600kr är det nåt att satsa på, går det att köpa beg länkarm? ska utföra det i gbg så om någon vet någon som kan fixa detta billigare så säg gärna till. mvh Sun | |
| Finns länkarmar att köpa på biltema för 500kr / styck. JAg vet dock inte vad det är för kvalitet på dem, men vissa påstår det är samma länkaramar som exempelvis mekonomen säljer, och då är de bra. | |
|
Tack för tipset, var där och kollade och 499 kr känns som ett pris som man ska testa. Grymt störande dock var att av alla länkarmar där till alla bilmodeller så var det just den jag letade efter slut, typiskt. Jaja nästa vecka blir det till att köpa en och montera dit. Hur är det behöver jag göra en framhjulsinställning efteråt eller ska jag se om jag märker av det först? mvh Sun |
|
| aldrig fel med en hjulinställning men då får du slanta upp en 800 till. Beror också på vilken länkarm du byter. Byter du den nedre som justerar toe så bör du nog kolla upp dina hjulvinklar. Byter du den övre som justerar caster så är det ju inte lika noga anser jag iaf. Blir toe felaktig så äter ju bilen däck och det är inte kul.. | |
|
sun: Jag skulle byta båda sidor idag. Det slutade med svordomar efter 3 timmar... Du kan läsa vidare här: Länk MECA tog 1000:-, 900 om du är M-medlem. // Länk |
|
|
Svordomarna känner man igen hehe, får hoppas det går smidigt, hjulinställningen fram gör en firma här i gbg för 300kr. Får nog åka upp till polaren så man har tillgång till liftar och bra verktyg osv. Sun |
|
|
sun: Se till att ha en avdragare eller liknande som passar om du har samma bussning som jag har (förklarat i länken i mitt förra inlägg här). Utan avdragare är det hopplöst att få loss bussningen från länkarmen, och den går inte heller att köpa som reservdel. Om du har den så lföljer den med stor sannolikhet med om du bankar loss länkarmen. // Länk |
|
|
Jag har beställt länkarmar från WidikLänk för 630 kr st. Jag är skeptisk när det gäller Biltemas kvalitet. /Anders |
|
| Har du kollat med Bavaria i frölunda | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.