AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
700

Panel runt handbroms i E24

Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Vet någon om panelen runt handbromsen i e24:an finns på någon annan bmw modell? Har nämligen fula hål i min. (se bild)
Länk

Var och tittade på en skrot igår men kunde inte hitta någon modell som hade samma. Inte så många E24or som dräller på skrotarna direkt.
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Innan någon klagar på städningen så är det en bild tagen av den förra ägaren xD
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Den där bilden känner jag igen. Jag var väldigt sugen på bilen själv men hittade en som fanns lite närmare mina breddgrader. Hoppas du är nöjd med den. Vad gäller panelen är mitt tips att kolla upp tyska Ebay. Det är ganska gott om inredningsdetaljer där till humana priser.
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Jag är väl så nöjd man kan man kan räkna med för en bil i den prisklassen =).
Finns ju en del jag vill göra på den men tillhör en motorintresserad familj. Vi håller ju bland annat på att renovera en Porsche 924 Turbo från mer eller mindre grunden så detta skall nog inte vara några problem ;)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Det där med hål i konsollen runt handbromsspaken, verkar vara ett vanligt förekommande bekymmer på E24 :an!
Min har likadant,men svart konsoll som jag har är nog lättare att få tag i än en beige.
Är nästan hundra procent säker på att den är unik för E24:an dock!

MVH Patrik
Visa användare
28
Fossen
850 CIA -93
Åk till en sadelmakare som kan spackla igen, fylla in ny textur och lacka det. Jag kan gøra det hær på min firma men den ligger i Oslo...

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Ja, många bilar verkar ha hål i konsollen, så även min. Det är bara att jaga på skrotar och sätta ut annonser... Även om du inte hittar en hel så kanske du finner en i bättre skick.

mvh. Fredrik
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Blir till att fortsätta att jaga då. Finns ju andra mer akuta saker jag vill göra ändå och så har jag hela vintern på mig ;).
Oslo blir kanske lite långt att köra då jag bor i Lund. Men hittar jag ingen "ny" så får jag väl hitta en sadelmakare.

Tack för hjälpen
Visa användare
28
Fossen
850 CIA -93
Om du hittar en duktig sadelmakare så blir det som nytt. Kolla dina lokala bilsadelmakare.

Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Hittade den här på Ebay.
Länk
Kanske kan vara intressant. Snyggt med en skinnklädd istället för plast.
Visa användare
28
Fossen
850 CIA -93
Busenkelt att göra själv...
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Rätt säker på att den finns i vissa E28:or nu med. Sett några bilder från en E28 M5 som hade samma.

GooCart: Lite osäker hur det ser ut om man blandar plast och läder men kan helt klart vara intressant. Tror jag provar göra det själv/tittar runt lite mer dock innan jag lägger $95 på det utan att veta hur det kommer att se ut. Som sagt finns det andra saker som har högre prioritet.

Var någon som luftade mitt däck på vänster framhjul häromdagen. Var en kompis som skulle få köra lite så vi märkte det inte förrens vid första inbromsning. (ca 100m) Montera av hjulet,körde och pumpade och nu verkar det hålla luften. Fast jag har fått vibrationer mellan 90-110 vilket är rätt störigt. Får hoppas att det bara är däcket som blivit skadat och inget annat
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.