AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.328

Hjälp med fälgval E34

Smiley©
Tja!

Jag behöver lite hjälp med fälgval.
Först tänkte jag köpa Rondell 58 8.5/10x18" ET13/19 till min M5 E34 Länk

Men sen hittade jag 2 andra fälgar som är snygga:
ASA Imola/AR1 8/9x18" ET20 Länk

Rial Nogaro 8/9x18" ET20 Länk

Så till mina frågor.
Jag hittar bilder på E34or med Rondell fälgarna men hittar inga bilder på E34or med ASA eller Rial fälgarna, någon som har såna bilder och kan länka till dom eller maila mig dom?
Skulle vara kul att höra vilka fälgar ni tycker är snyggast och passar bäst på E34.
Hade tänkt mig 235/40/18" på 8" fälgarna och 255(265)/35/18" på 9" fälgarna.
Nån som vet nåt om kvaliteten på dessa fälgar?
Om man går upp till 19" blir bilen spårkännsligare än med 18", har redan problem med det och vill inte göra det värre, men det kanske är mina gamla däck som gör det bara.
19" ser kanske för stort ut på en E34? Tycker inte att 2mm gummi på fälgar är snyggt och är rädd att det blir så med 19".

/Thomas
Smiley©
Glömde skriva att bilen är Diamantsvart.
Och Rial fälgarnas ekrar är grafitgråa eller nåt sånt, kanske blir för mörkt på en mörk bil? Gillar inte svarta fälgar iaf!
har en röd 525 med rondell fälgar. gör sig faktiskt himmla bra på bilen. en kompis har även dom fälgaran. hans bil är svart. Men dok så är dom himla vanliga. ser fler och fler som har rondell på E34.
Jag personligen skulle köra på Rial. tycker dom var riktigt snygga och jag tror dom kommer att göra sig bra ihop med en mörkare bil. men det är ju min smak :)
Med Rondellfälgarna blir fråga om skärmbearbetning för att det inte ska ta i vid nedfjädring. På min 535 E34 tog mina Rondell 17x10 et 15 skodda med 255/40 i hela tiden i stort sett, även efter att navet svarvats ner 2 m.m. (Vilket gav et 17). Är det verkligen et 19 på de fälgarna du tänkt dig så har du ju 2 m.m. till att gå på, vilket ju är trevligt. Dock så kommer det inte att gå utan att valsa eller kapa bort innerskärmen.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Smiley©
Fanzy:
Rondell fälgarna verkar vara rätt vanliga ja, lite därför jag hellre välger någon annan fälg.
Jag tycker Rial fälgen är snyggast också, iaf lös fälg. Skulle gärna vilja se den på en mörk E34, eller en annan bil också i värsta fall, då har man sett den monterad iaf.

Greenberg:
Jag vet att jag måste rulla skärmkanterna bak om jag ska ha Rondell fälgarna, men eftersom dom är så vanliga blir det nog nån av dom andra fälgarna som har bättre ET också.
På Rondell 58 i 18x10" är det ET 19, 17" har ET 15.

/Thomas
Lu
54
Luur
E34 530 Touring -93
Du får photoshopa lite så får du iaf någon humm om hur det kan se ut.
Smiley©
Luur

Ja, men hittar bara bra bilder från tillverkarna på lösa fälgar där det är svart eller vitt mellan ekrarna, det ser lite konstigt ut om man inte har bromskivor och så på plats så man får sån förvrängd bild av det hela.
Det kanske går att lösa i photoshop om man är duktigare på det än vad jag är.

/Thomas
Amethyst
du klipper ur det vita/svarta och lämnar genomskinligt, sedan tar du bild på din bil utan däckan på och klistrar in fälgen.

säg aldrig "det är omöjligt" jämför problemet med skapandet av universum. och Säg "jag kan inte det"
Smiley©
ja så kan man göra, ska bara ha tid att ta bort hjulen på ena sidan och foto.

/Thomas
Smiley©
För den intresserade så föll valet på Rial Nogaro fälgen!

Så den nya hjuluppsättningen blev:
Rial Nogaro 8x18 + Dunlop Sport Maxx 235/40/18
Rial Nogaro 9x18 + Dunlop Sport Maxx 255/35/18

Ska bli intressant att se dom nya hjulen på bilen sen jag har fått dom :-)

/Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.