AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
746

Välhållen E28 klassiker?

Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Hej,

som vanligt drabbas man ibland av impulsköp när det gäller bilar. Nu står jag med två E28 518, där en ska bort. Bilen jag funderar på att sälja är denna:

E28 518iS -87, gråmet, blåplysch(hel och ren), standard utrustning som: elhissar fram, c-lås, servo, taklucka, sportratt, 14" BBS-fälgar m.m. Dragkrok och motor/kupévärmar-uttag. Fin stereo osv. Det fina med bilen är att den har gått 14800 mil, med alla besiktningspapper som stödjer milen.

Bilen är välhållen och välservad. Jag lät underredsbehandladen i veckan och lacken är fin. Lite stenskott finns. Besiktad och skattad till nästa sommar.

Jag tycker att den är för fin för att användas som vinterbil. Vad tycker ni? Vad kan jag sälja den för?

Gr8ride
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Borde landa någonstans mellan 10-15' högst 20' om du hittar en genuin E28 entusiast som uppskattar den trots den lilla motorn. Det finns fortfarande ganska många som uppskattar E28'an, därför brukar de välhållna exemplaren inte bli hur billiga som helst.

Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Hum..

Det var ungefär vad jag gissade. Det är bara att sätta ut annons och hoppas att entusiasterna hör av sig.

Gr8ride
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.