|
|
|
|---|---|
|
Tänkte nu så här när sommaren är på väg och folk börjar åka lite kors och tvärs i Sverige att informera om kända Snut-tillhåll på vägarna. E4:an Mjölby- värsta snuthålet jag upplevt även civilbilar= bl a. en grå V70. Söderut är det lugnt mellan Ödeshög<-->Jönköping. Nässjö<--> Jönköping: Soliga dagar finns dom strax väster om Nässjö vid post-terminalen i början på Sund-rakan. Ni glömmer väl inte att varna mötande bilar. (Vi mot dom) | |
|
Håller med om nässjö-jönköping. Har nästan åkt dit ordentligt där en gång men klarade mig pga att jag bytte skiva i stereon :) Annars brukar man säga att det finns gott om snuter gbg-jpg har pendlat ett par gånger i månaden i ett års tid nu och bara stött på farbror blå en gång. Kommer man från jpg hållet så finns det ett två bensinmackar först en statiol och sedan en shell där farten är nersänkt till 70. Vid shell macken stog polisen. Typ 2-3 mil efter jpg. |
|
| Acey, det stället är ruskigt lurigt. Nästan ingen håller 70 där. Det kommer ett par mackar till efteråt om man kör mot gbg, ett evigt pendlande mellan 70 och 90. | |
| Ja och farbror blå är inte sen att stå där det är 70. Det larviga är att jag körde 100 en gång och blev omkörd av så väl lastbilar som galna minibussar (åkte efter en polare med släp som flyttade) trafikrytemn ligger på runt 110-120 där det är 90 och 90 på 70 ställena. Det sjuka är att det är farligare att åka 90 eller 80 där eftersom alla ska köra om på alla möjliga och omöjliga ställen. | |
|
Är inte polisen aktiv på i stort sett alla vägar som är normalt trafikerade? Man kan nog aldrig känna sig helt säker oavsett väg eller tidpunkt på dygnet (om man inte kör lagligt vill säga). Vore dock intressant att höra var dom inte står med sin laser... roadZter |
|
Montoya |
Den där shell macken är lurig ! åkte den där vägen för en månad sen och snuten stod där med laserpickan som tur siktade han inte på mig hade kanske lite över 70 km/h villken tur eller så blänkte bilen för mycket den var nyvaxad :))) ha det bäst ! o kör försiktigt och glömm inte och varna andra som nån sa ! |
|
E4:an norrut. Favoritställen: * Anumark norr om Umeå - LTG Umeå * Övre Bäck till Bureå - LTG Skellefteå * Persön - LTG Luleå E10:an * Skaulo - LTG Gellivare * Tuolluvaara till Kiruna - LTG Gällivare LTG Skellefteå kombinerar laser och trafipax speciellt på sträckor där det växlar mycket mellan 70<->90<->110 LTG älskar långa omotiverade 70-sträckor genom skog :-( Sen så får vi höra gnäll om polisbrist när någon behöver hjälp! /göran, vintermannen/ |
|
Kowalski |
Hej E22:an vid Rolsberga, Skåne. Där vet jag flera som fått bita i gräset. E6:an vid Löddeköpinge. Förra sommaren hade de en laser-raid där. Under två timmar drogs inte mindre än 50 körkort, för att inte tala om alla böter! Nybygda Yttre-ringen (Öresundsbro motorvägen) vid Malmö. För tråkigt att polisen skall hålla på med laserbevakning på sveriges kanske bästa motorväg. Många svenskar men framför allt tyskar o danskar som kommer nerifrån kontinenten fortsätter att hålla "autobahntempo" på den vägen. Det känner dessvärre polisen till. |
|
-->Acey, jag har för mig att rastplatsen med Shell macken heter Jära någonting. Tack till Kowalski, autobahntempo jo jag känner mig träffad då jag pendlade hem från Berlin.Har dock aldrig sett något blåljus innan Örkeljunga |
|
|
Kowalski: Ett par tips till i södra skåne: RV 11 Dalby - Sjöbo 1: Vid viadukten strax efter Dalby 2: Uppe på åsen vid avfarten till Björnstorp 3: Efter åsen vid avfarten mot Torna Hällestad 4: Vid restaurang "Gåsapågen" (OK-macken i Veberöd 5: Vi de små avtagsvägarna i skogen innan Sjöbo (långa rakan) 6: Turistinfon precis innan Sjöbo E65 Malmö - Ystad Hela sträckan är vansklig, men de brukar hålla sig borta från den sträckan som är motorväg. Extra uppmärksamhet krävs när man börjar närma sig sturupsavfarten. (Korsningen vid Tittente samt rastplatsen) RV 16 Lund - Dalby Här står de i princip bara vid korset precis innan du lämnar Lund, dock ingen garanti, men den korsningen är iaf populär. (Blev själv av med kortet där...) I Lund: Dalbyv. utanför Spyken, lätt att missa dem gömda bland träden. Södra vägen- ringen. Vid den gamla Hydromacken på Klostergården (Vid ishallen). Fjelievägen ung vid Theanders. Vid Hjulhuset, dock oftast enbart nykterhet. Det va väl de flesta jag kunde komma på, men fler finns..... Lycka till! |
|
Kowalski |
Antiloop: Tack! Dock glömde du även fortsättningen på väg Riksv16 mot Bjärred (Vid Shellmacken och OCOM). Det var där polisen bla stoppade en Ferrari 355 som gjorde 180 knutar på 50 sträcka (Framförd av ägaren av Malmborgs, regelbunden gäst i tidigare miljöprogramet E-fekt samt profilerar sin butik som "Matbutiken i City, ALLTID med Miljön i fokus" :-))) Det är förresten möjligen inte din vinröda 328iT som ibland står parkerad vid Sölvegatan? chris: Akta dig, Jag kör Yttre-ringen nästan varje veckoslut ner mot "Näset" (Svärföräldrar), framförallt vid större trafikhelger brukar de ha koll där. Ibland råder total hastighetsanarki där. Kul, men naturligtvis frestande för trafikpoliser att ingripa. |
|
- chris. Ni glömmer väl inte att varna mötande bilar? (Vi mot dom) Lita på det! Jag räddade lätt tre körkort på Rv.40 vid avfarten till Dalsjöfors på skärtorsdagen. Sedan varnade jag alla mötande hela vägen in till Tre Snäckor i Borås. ; - ) Eftersom det var en "vardag" fattade bilisterna jag mötte. Det var många "tjänstebilshänder" som vinkade tacksamt tillbaka när jag flashade! Vi mot dem! ;-) Mvh / Micke R |
|
| HELA Östergötlad är hemskt. Snutar i varje buske... Har åkt dit två ggr på ett år där. | |
|
Kowalski: Fattar inte hur jag kunde glömma det stället! Jag vill inte leka besserwisser, men jag har bestämt för mig att bilen var en 550 Maranello och hastigheten 169km/h, men jag kan ju ha fel. Tar du höger nästa avfart, (108 mot Kävlinge) så har du en helt underbar höger-vänster-höger-kombination, men det visste du väl redan? :))) (95km/h) Kombin kan!! Min bil e cosmossvart, så det måste va nån annan som har den stora glädjen att äga en sådan förträfflig familjebil.;) |
|
Kowalski |
Antiloop: Jo de kurvorna känner man till...dessutom finns (fanns?) det en del märken i räcket :-) |
Ingvarsson |
Borlänge-Falun: När motorvägen mot Falun tar slut blir det snabbt 70väg vid Ornäs och den fartblindheten utnyttjar dalapolisen med att leka med laser pistolerna, se upp ordentligt där. Sen är det lugnt nästan ända till falun för strax innan Falun vid "Coop forum" finns det andra snut stället. /Ingvarsson |
Soton |
Får man lägga ut reg.numret på en civilpolisbil eller får man SÄPO på sig :o) |
clr |
I Sthlm på Essingeleden trafikerar långa armen dagligen med en grå V70, bilen är fullsmetad med utrustning bl.a. v-kamera, Internet uppkoppling m.m ingenting syns utifrån. Den bilen är alldeles ny och ersätter deras blå 940. Ett annat hett tips är vägen mellan Hedemora & Falun, vid olika valda ställen kan man räkna med att dom står. Jag vet av egen erfarenhet, 1600:- fattigare :( |
| Strax utanför Hedemora i riktning mot Sthlm vid den nedrivna kameran brukar de stå, samt utanför Stora Tuna kyrka inne i borlänge brukar de bosätta sig nu när det blir vår. | |
clr |
Mitt tidigare inlägg om kontroller mellan Hedemora & Falun fick en kompis känna på i Fredags. Hon fick ett litet inbetalningkort på 1200:- 106km/h på 90 väg. Annars kan jag säga att det är en kanonväg, jag provade hur fort min gamla 525iA -94 gick där och den gick ganska fort ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.