|
|
|
|---|---|
|
Vad har E39 och E60 5-serien för inpressning? passar fälgar från dessa bilar till min M5 E60? Mvh Kleiv | |
|
Inte helt säker men tror det, Har sett e39or med e60 m5 fälgar. |
|
|
Fälgen som jag tänker köpa är denna: Länk 1000kr styck är helt okej för denna fälg men jag tar gärna emot tips om andra fälgar mvh Kleiv. |
|
|
Snygga! Ja det finns mycke att välja mellan, 20 tum? |
|
|
Jag tänkte först sätta på 19" vinterdäck på mina M6-fälgar men det finns tyvärr inga däck som matchar orginaldimensionen och inte heller något i närheten. Som tur är har jag fyra stycken nya 18" vinterdäck liggande så tanken är nu att hitta en uppsättning 18" för att hamna på en vettig prisnivå och då sprang jag på dom tidigare nämnda fälgarna. Är dock aningen osäker på om dom passar då jag vill minnas att jag sett dessa replicor på diverse E39 men lite spacers kanske kan lösa biffen i detta sammanhanget. Mvh Kleiv |
|
|
Så du kör m5an året om. |
|
|
Ja det är min femte M-bil och dom är faktist bättre som vinterbil än en vanlig standard BMW med tanke på bakaxeln. M5 -05, RS4 -06, R1 -04 |
|
|
RS4 måste vara den ultimata vinterbilen.. Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 |
|
|
Personligen så gillar jag BMW bättre =) M5 -05, RS4 -06, R1 -04 |
|
|
Centrum hålet på fälgen är 72mm på E60 och 74mm på E39. Så det blir till att fräsa upp hålet om E60 fälgen ska på en E39 |
|
735 |
Tozzy: Killen ville väl veta om fälgarna passar på hans e60, inte tvärtom.. Dock har ja lite svårt å se poängen med att köpa en e60 M5 å "snåla" med vinterfälgarna. Det är väl bara att köpa en upps M5-kopior annars på nätet. |
|
Jag har fyra stycken nya 18" vinterdäck liggande och är ute efter en uppsättning fälgar till vettigt pris därför tänkte jag köpa någon slags replicafälg. M5 -05, RS4 -06, R1 -04 |
|
|
Oops, så går det när man har bråttom :) Mindes bara att disskutionen varit uppe på M5Board så jag kollade måtten där och kladdade för fort här.... |
|
|
Tozzy: Tack för hjälpen då all hjälp är välkommen mvh Kleiv. M5 -05, RS4 -06, R1 -04 |
|
| du får ursäkta mig, men jag förstår värkligen inte hur man kan köra en m5:a på vintern. varför inte sladda runt i nått "skit" ist? | |
|
larpan: Varför skulle man inte köra M5:an på vintern? De är ju trots allt testade för alla väder. Att inte köra den på vintern bara för man är rädd för smuts och salt är ju bara löjligt. Man får väl tvätta bilen lite oftare bara. |
|
| Ja och man får lacka om bilen lite oftare pga alla stenskott.... usch..snälla kör inte M5:an i vinterväglaget :) | |
| Om man nu har råd med en M5 E60 vill man väl inte köra omkring i en "skitbil" halva året, medans ens fina bil står o samlar damm?!?! Idiotiskt, tycker jag - däremot kan jag förstå detta synsätt på gamla klenoder, som existerar i begränsad upplaga... | |
|
Annars kan man ju tycka att var och en själv borde förfoga över sin egendom, men det kanske bara är jag som tycker så. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Typiskt att tråden skall spåra, alla kör som de vill köra med sina bilar?! Vad jag vet så har E39 och E60 et på 20-25 runt om. M5 E60 har dock en ET på ca 12 fram och 28 bak. Det blir mao. svårt att få det att passa fram. Mvh /Manray/ |
|
|
larpan: M5 är en skitbil det är därför den passar så bra som vinterbil =) M5 -05, RS4 -06, R1 -04 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.