|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Släpade i dag på em på båten med 12:an i 20 knyck längs några lokalgator i Bromma. Det går inte fort s a s ... ty båttrailern är grovt överlastad med minst dubbla vikten och vid minsta lilla gupp eller ojämnhet så ändrar släpet camber på ett hårresande sätt. Nåväl ... allt räddas av LGF- skylten och man hinner se mycket å andra sidan. Några 100:a meter längre fram ser jag en vit äldre japan - mitsuibishi -80-talare gissar jag - stående parkerad på ett litet udda ställe på mötande gatuhalva. Motorn är igång och ljuset är tänt. När jag har ca 30 m kvar öppnas förardörren och ut sticker en hand under dörren och tömmer en potta??!! varefter bilen åker iväg. Min åldersbedömning av föraren = ca 85-90 år och när jag passerar "fläcken" är bubblorna kvar. Vad säger man? Var det fråga om ngn slags akut sjukdom kan man väl tömma pottan hemma ... Man slutar aldrig att förundras. MVH /// Paap R |
| hehehehe klockrent!!! | |
|
"Vad säger man? Var det fråga om ngn slags akut sjukdom kan man väl tömma pottan hemma ..." Ehhh, varför då? Gubbrackarn har problem med blåsan, löser det genom att pinka i en potta...och du tycker att han ska åka hem och tömma den?!?! Man slutar aldrig att förundras;-) |
|
| Han kan ju vara handikappad och ha kateter, tappar sig sittandes i bilen i en potta då han kanske inte kan stå för egna ben. Så konstigare saker har jag nog hört talas om ;-) | |
| förstår inte skillnaden mellan att pinka ståendes längs vägen, eller att tömma pottan? Hade väl varit märkligare om han haft pottan kvar i bilen och stapplat hem med den skvalpandes och spillandes för att tömma hemma? | |
| Stomipåse: Den stressade yrkeschaufförens frälsare. | |
|
hmmm, märkligt! undrar om ni skulle säga samma sak om ni körde ert ny tvättade bil och körde i pölen? nääää, då skulle det va " jävla gubb jävel". man behöver inte hålla sig tills man kommer hem. det finns offentliga toaletter som man kan uträtta sitt behov. lite hyfs ska man väl ha. |
|
|
Undrar hur han löste det i bilen. Sittställningen för en sådan manöver i bilen är inte den bekvämaste. =) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
| Min mamma hade ett elände de sista åren med sin gubbe..hon var till slut tvungen att skaffa en flaska så han kunde göra detta i bilen när hon körde, för det spelade ingen roll var de var om det var motorväg eller inne i stan på grund av stora prostaproblem så blir det tokbråttom ofta, vilket väldigt många av er kommer att få vara med om själva i framtiden | |
Paap Reeder |
... var på operation idag ... se min blogg ... (instrumentskruvmejsel slog av en nerv) och där fick jag se en smidig "kiss"flaska med skruvkork som man kan ha på glid under förarstolen. Den kan man sedan ta med sig upp i lägenheten under västen och låtsas att man har sin Magnum med sig. MVH /// Paap R |
|
Lika bra att fortsätta på inslagna vägen: Vi var ett gäng som körde MC ner till Paris för några år sen. Just innan vi skulle pricka rätt avfart på den lilla ringvägen runt stan står en liten fransk bil vid sidan av den något hårt trafikerande fyrfiliga vägen, högerdörren uppställd, föraren står bredvid och bilen utgör knappast nån nämnvärd avskärmning... Vad han gjorde där? Ja inte var det ettan, utan snarare tvåan i racerfart om man säger...) Klart förvirrande inslag i trafiken, vi missade givetvis rätt avfart och kom rätt in i häxkitteln, men det gick bra ändå. FP |
|
|
haha.... Allvarligt, en toalettfunktion i bilen skulle bidraga lika mycket till långfärdskomforten som massagestolar och AC! Istället för att förfära oss så skall vi ställa krav på BMW att de integrerar någon slags avföringshatering ala rymdfärjan så att vi kan uträtta våra behov doftfritt rakt i stolen, bli renspolade och lufttorkade och därefter förbränns alltihop i någon liten låda ovanpå katalysatorn för att slutligen spridas med vinden... Se det vore riktiga komfortstolar det! /Fredrik |
|
|
Skicka en tanke till damen som körde norrut på E4 motorvägen ungefär vid Sollentuna. Gubben som satt bredvid henne ville absolut att hon skulle stanna, han kunde inte hålla sig längre. Hon stannade. Och miste körkortet. Herrar blå tyckte inte att detta var ett nödläge, vilket motiverade stannande på motorvägen...... Om gumman vetat lite mera så hade också hon själv klivit ur bilen, öppnat motorhuven och studerat innanmätet medan gubben gjorde man han måste.. F |
|
|
en snubbe som jobbar som utvecklingsingenjör på scania i södertälje berättade att det inkommit flertalet klagomål från den engelska importören. klagomålen gällde att förarsätet i scania-lastbilen blivit strömförande på en herrans massa lastbilar. scania skickade över en ingenjör eftersom man tog problemet på största allvar. efter en rekognosering så upptäckte man att de engelska yrkeschaufförerna inte hade tid att stanna för att gå på toa. de uträttade istället behovet i en flaska eller liknande i bilen under färd. ibland skvätte det i sätet och då bev det kortis i stolsvärmen varvid förarsätet blev strömförande. scania löste det hela med att installera en on/off-switch för stolsvärmen som standardutrustning på de bilar som gick på export till england.... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Också ett problem... fast on/off switch finns det väl alltid för värmen eller? Och strömförande... det är 24V och vad som möjligen sker är isolationsfel som inte bör innebära nåt speciellt vid denna låga spänning. Luktar nästan lite skröna...) FP |
|
|
24 V i pungen kan nog kittla lite om det är vått.. men Folke har rätt, det luktar skröna lång väg. /// Gunnar E. |
|
|
Problemen som kommer efter ett par dygn i ett nerpinkat säte löser man ju knappast med en strömbrytare...) FP |
|
|
folke: stolsvärmen på dessa lastbilar gick tydligen på automatik och han som berättade detta är en mkt seriös man. kan kanske låta som en skröna men det var säkert fler detaljer som jag missat att förtälja och hade jag vetat om dessa detaljer så hade det kanske varit mer trovärdigt. jag minns inte hela storyn lixom... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Jepp, stämmer att stolsvärmen startar vid/under en viss utetemp osv. Men just epitetet "strömförande" brukar användas när det är lite mera fatalt, troligen är det inte så farligt vid 24V osv, eller hur? Kanske det blev knas med temperaturreglering osv så värmen aldrig slog av, kan bli lite svettigt då... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.