AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.402

Blev påkörd bakifrån av en SAAB 9-5.

Blev påkörd idag när jag var på väg hem från jobbet. Så kom det en saab 9 5 som inte uppmärksamade att jag bromsade in vid rödljuset så han körde rätt in i arslet på mig :( blev en del skador på bilen, men försäkringen borde täcka det iaf.
förlåt om jag är okänslig som inte reagerar på skadorna på bilen men: hur gick det med dig? se till att få en läkarundersökning också... så att allt är korrekt om du får problem i framtiden.
Jodå det gick bra med mig men ska ändå till företagsläkarn imorn så det blir dokumenterat iaf
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Reload: Trafikförsäkringen på saaben täcker din bil och skadorna på dig, jag råkade ut för samma sak ,då stog jag still i en rondell och föraren såg givetvis inte det.....

Mpower
gjort en skade anmälan nu iaf får se vad det blir med det.
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Typiskt SAAB-ägare

:-)

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Ba
14
Baurmann
318-85 E30 BaurTC
Hej !
Se till att få en riktig undersökning/+ dokumentering, de är inte så ovanligt att folk som har råkat ut för påkörning bakifrån, får problem med detta 15-20 år senare i livet.

Från en som själv har erfarenhet.

Ta det lungt!

MVH Christer

Hillstreet: Men kungen? Han körde ju BMW ;-)
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Tur att man själv har klarat sig från sådanna saker...

Hoppas du inte får några fysiska men!

Vad höll Saab-föraren för hastighet ungefär?

_____Vraum!_____
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Efter att ha blivit påkörd ordentligt i arslet behöver man nog ett redigt läkarbesök ja.. haha.. ursäkta min humor ;).

Kunde bara inte låta bli, straffsparken var upplag och ingen målvakt ivägen, bara att peta in ..
jag stod nästan intill still när han kommer bak ifrån i kanske 20-40
men allt gick bra iaf ska lämna in bilen någon dag framöver
samma sak hände mig vid ett rödljus bara det att jag körde en liten opel astra från 96 och vandalen bakom körde en familjebuss typ pontiac, enligt honom höll han 60, och det small rätt braoch jag for rätt in i bilen framför, och lilla opeln blev skrot några cm kortare och ett par cm högre och rätt mycket snedare.
Enligt mitt försäkringsbolag gäller bara dokumentationen i 3 år.

"I have done this a thousand times,and no one has been hurt (much)."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.