AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
894

Vad får man ge för en BMW 530 ?

Jag är sugen på en BMW 530 med hyffsad utr såsom sportstolar sportratt gärna m paket och bra ljud.. Samtidigt är aldrig nav och tv fel..

Vad får man ge för en sån ? Spelar ingen roll om det är import ?

EN till fråga, är det verkligen så att BMW 330 ligger högre i pris ? Är mer sugen på en sån men de ligger mkt högre i pris tydligen...

Kan handla i tyskland om man blir tvungen eller om det är värt besväret

Va tycker ni, arumentera gärna förslag ?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är väl bara att söka på 530 respektive 330 på Blocket eller BytBil så får svar på vad dom annonseras för. Prisspannet på 530 är väl ca. 125' till 600'.

___
//Ulf
Nu undrar jag va man ska ge för en sån....
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Exakt lika mycket som du bedömer att den är värd.........
roligt me seriöst folk
Som Programmer säger så pendlar 530 mellan 125'-600'. Du får nog specificera om det är en e60 eller e39. Det är även stor prisskillnad om du söker en 2001 eller 2003. Du får nog ange ett speciellt objekt för att få fler svar.
Gäller inte e60 utan e39 ingen 03 utan en 00-02..
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Generellt sett har 3-serien alltid varit mera eftertraktad och högre värderad än 5-serien om man ser till hur det har varit innan. E36 vs E34, E30 vs E28 osv. När det kommer till E39 vs E46 så är det oftast samma mönster där, 3-serien är mera eftertraktad av marknaden och likaså högre värderad.

Varför det är så kan jag inte svara på, men jag har ofta funderat på detta och tycker att det är inte konstigt egentligen eftersom jag personligen tycker att 3-serien är underlägsen motsvarande tids 5-serien på samtliga punkter och dessutom billigare att köpa ny.

Hade jag varit dig så hade jag kikat på vad tyska bmw handlare har inne på lager och fortsatt därifrån.

___
Bilbloggen: Länk
Jag va i samma tankar som du,efter att ha provkört båda blev det 530i för min del!Tyckte att 330 var det jag ville ha tills jag körde 530,personlingen är det en bättre bil på alla punkter!Vilken än du väljer så får du en riktigt bra bil!
Mvh
Att trean är dyrare än femman som begagnat har att gra med målgruppen som vid äldre bilar går ner i ålder. Trean är en ungdomsbil och femman är för farbröder. ;) Ungdomar vill ha snygg tuff lite bil och ratar gubbiga klumpedunsar. Gubbväldet åker hellre i en nyare bil med mindre mil och ratar i allmänhet äldre vagnar. Skaran av begbilsköpare för femserien minska alltså med åren vilket man också ser tydligt på prisbilden. Ingen algebra således...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.