|
|
|
|---|---|
John Carlsson |
Roade mig med att varva ut motorn på min gamla 325:a i helgen och förfasas återigen att den endast går upp till 5500 rpm på 5:e växeln. Bilen är trimchippad och är klart slöare än min tidigare 325:a från -88 som lätt och ledigt varvade ur till 6400 rpm på 5:an. Är motorn slut? Vad kan jag byta. Vet ej vilken hastighet detta innebär då hastighetsmätaren är trasig (se tidigare sträng). Innan den gick sönder så fick jag upp -89 an i ca 210 - 215 km/h medan min gamla rostiga 325:a från -88 gick i 225 - 230 på mätaren. Klart irriterande. John JohnC |
|
HAr en 325i Cab -90 som är chippad och annan kamaxel. På autobahn var det inga problem att få upp den i 230+. Därefter väsnades cabben så mycket att jag inte ville fortätta men det kändes som om den hade betydlig mer att ge. |
|
| Olika utväxling eller storlek på däcken. Min 325 -87 varvade inte mer än 5700 på femman med rätt däckstorlek. Det blev ca 220 på mätaren | |
|
Gissar att vi pratar inom felmarginalen på hastighetsmätaren här. Jag har standard 15 tums BBS med 205/55-15 däck. Men du har helt rätt mycket beror på däck och övrig utrustning. Spoilerkit och breda däck är inte alltid till godo. Någonstans har en ingeniör bestämt harmonin i bilen och gett bilen den utrustning den har. Däckbredd och rullomkrets har stor betydelse för farten runt banan. |
|
| min går finfint på 5:an!! 240 på mätarn:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.